Vasárnapi mindenes

Ma kialakítottam három újabb ágyást, el is gereblyéztem, már csak két ágyásnak való hely van felásva, majd azokat kell még rendbe tenni. 

Nem tettem még bele semmit, az ültetést majd a jövő héten fogom megkezdeni, ámbár gondolkodtam a mángoldon és a céklán... még lehet, hogy majd kimegyek és ezeket elültetem. csak valamiért megint olyan fáradt vagyok... 

Hoztam aputól egy csomó kövirózsát is, varjúhájakat is és napvirágot hármat is. Nem tudom milyen színű lesz, pedig talán láttam is már nála, piros vagy rózsaszínű... majd kiderül, remélem megmaradnak. Még én vettem neki anno a magot, egy sziklakerti évelő keveréket (azóta se kapok sehol) és nagyon szép növények keltek ki neki belőle. A napvirág pedig hullatja a magját és szépen szaporodik nála. El is ültettem az összeset, sőt az árnyékliliomot is, hoztam egy  nagy tövet ahelyett, amit megettek a pockok, vagy ki tudja mik. 

Néztem a többi árnyékliliomomat is, már dugja magát mindegyik, lekotortam róluk a faleveleket, hogy most már szépen hajthassanak és kicsit meg is kapáltam, hogy a talaj laza legyen körülöttük, meg is el is vittem hátra a komposztra egy nagy vödörrel, de az összeshez képest annyi volt, mint halottnak a csók... nem tudom mikor fogom az összeset eltakarítani. 

Egy régi, rossz késsel kivagdostam egy csomó csormót is (pitypang), mert akkorák vannak, hogy őrület és rettenetesen szaporodik. Tavaly bebambultam és nem kaszáltam le amikor virágzott, hagytam magba menni, most tele van vele minden, kicsikkel és nagyokkal, de már rengeteget kiirtottam. Tudom, gyógynövény meg minden, de ha hagyom, akkor ellepi a kertet.

Megmetszettem a rózsákat is, amik megmaradtak, a 3 elpusztultat pedig kivettem, nem is biztos, hogy a fagy végzett velük, szerintem ezek a rózsák be sem álltak volna egyébként sem. Kézzel simán kihúztam őket a földből, azt hiszem el sem kezdtek begyökeresedni. 

Kivittem a verandáról a palántás polcot is, remélem már nem lesz bajuk kinn, rajta van a polcon a "ruhája", így vettem ezzel a hozzávaló műanyag, zipzárazható fóliával együtt. Ez melegen fogja tartani a paradicsom palántáimat. 

Kivittem a nagy műanyaghordómat is, majdnem teleengedtem vízzel, megy az új szivattyú csodásan, adja is a vizet rendesen. 

Meglocsoltam kicsit a sziklakertet, mert olyan száraz, hogy porzik, alapvetően minden porzik, viszont észrevettem, hogy kel a borsó. A legelső ültetésem szépen kidugta magát a földből, ennek nagyon örülök. :) Illetve ültettem még nyári ciprust, nagyon szeretem. Ez egy gömbölyű, vagy inkább kicsit hosszúkás, szabályos alakú, zöld bokor lesz. Egynyári növény, a virágja nem érdekes, viszont nagyon mutatós és őszre nagyon szépen megpirosodik, szép színfolt lesz a kertben. Szeretem, igénytelen növény és tök jól néz ki. Ja igen és még a ház előtt, a kerítésen kívül is kigyomláltam azt a kis sávot, amit tavaly alakítottam ki virágoknak. vannak benne muskotályzsályák, mályvák, sásliliom, zsálya, 1 nagy gyűszűvirág, kakukkfű és még az a krizantém is életben maradt, amit tavaly véletlenül kitéptem, de volt rajta pár hajszálgyökér, aztán kivittem és bedugtam a földbe, hogy majd lesz vele valami. És még van abban a kis sávban allium is, fürtös gyöngyike, citromfű és évelő törpe őszirózsa is. Van itt minden, nem úgy, mint szegény helyen! - ahogy nagymamám mondaná. :))))))

Nnna, még kimentem, elültettem a mángoldot, piros céklát és a jégsalátát.

És az előbb lecsaptam egy polost, de nem tudom hová esett és most halálra idegesít, hogy nem találom a dögöt. remélem megdöglött, mert ha nem, (és akkor is ha igen) most egész este azt fogom lesni, hogy hol van a nyomorult. Nem érzem a szagát... pedig ki szoktam szagolni, ezért reménykedek, hogy megdöglött. Fújtam ki azért poloskairtót, hadd dögöljön meg tőle, ha elkábult volna. Nem is értem, már az egész lakás szinte hermetikusan le van zárva, mégis bejönnek, gondolom az ajtón. Vagy rajtam... brrrr, még belegondolni is rossz. Nem tudom megérteni, hogy ez a lény, hogy kerülhetett bele a teremtésbe és milyen céllal. Szerintem valami szabotázs terméke vagy valakinek nagyon szar humora volt. 

A karácsonyi kaktusz meg úgy tűnik időzavarban van. 

kk_img_20210411_162021.jpg