Mai mindenes

A mai csakazért is kertészkedésemből az lett, hogy itt ülök a gép előtt és írok. Délelőtt anyuhoz ugrottam be, illetve bevásároltam, aztán hazajöttem és elkezdtem főzni. 

Tegnap kivettem a fagyasztóból egy nyulat, abból lesz húsleves és pörkölt. Eredetileg a pörköltet kinn terveztem megfőzni, de nagyon nagy szél fúj, inkább nem gyújtok tüzet. És ha már benn főzök, akkor elkezdtem kitakarítani is, meg mosogatni és még ami benti teendő. Pedig szép az idő kinn, de addig jutottam, hogy lefotóztam ami kinyílt krókusz és egyéb virág... hát ennyi a mai nap. Pedig reggel nagyon hamar kidobott az ágy, 5 óra után felkeltem. És lám, az összes macskám már itt várt rám. 

Böbike azonnal a kajás edényéhez ugrott, kikukkoltam az ablakon és még félhomály volt, de Herkules sziluettje már kirajzolódott a tetőn, aztán kinéztem az ajtón és Elza abban a pillanatban be is slisszolt a verandára radiátort imádni. Tegnap megszívatta magát, mert kiment este megint, majd előbb-utóbb megtanulja, hogy mikor van nyitás és zárás. :)))  

Mindenkinek felszolgáltam a reggelit, én is megittam a kávémat, aztán nem sokkal utána iszonyú hangokat hallottam kintről. Először nem tudtam mi az, hogy kutya vonyít-e vagy mi. Kimentem és kiderült, hogy a MosogatóCica üvölt kinn. Legalábbis szerintem az ő hangja volt, mert Herkulónak sokkal fojtottabb hangja van. Szóval szerintem lesz itt még kandúrháború, de most a MosogatóCica volt a vesztes, mert ahogy meglátott, elinalt. Herkules meg egyszeriben marha peckes lett. 

Azt hiszem annyit tudok tenni Herkules érdekében, hogy többet nem marad kinn kaja estére, így a MosogatóCica nem fog találni semmit és reméljük elszokik innen. Nagyon szép cica, de én már nem akarok negyedik macskát is. Szerintem a Rossmannban már így is én lehetek a macskás nő, mert odajárok nekik alutálcás kajáért, szeretik a Winstont. Nem mindet, de a tejszínes és a tojásos az nagyon menő náluk, meg időnként a fehér halas is, vagy a csirkés, de pl. a marhásat meg vadhúsosat egyáltalán nem eszik meg. 

Szárazkaját meg csak a Matiss-t eszik meg, minden ízben szoktam nekik venni és keverem. És még joserát is szoktam belekeverni, mert azt is nagyon szeretik. 

***

Reggel meg jól megszívattam magam. Nem tudom mi van az utóbbi napokban, de mintha minden összeesküdött volna ellenem, annyi kellemetlenség ért és némelyik dologra a kellemetlenség talán enyhe kifejezés is. A hozadéka, hogy az ember kiismeri a környezetében lévőket... bár amit tapasztaltam, azt eddig is láttam már, csak épp most az én bőrömre ment a dolog. Azon gondolkodtam, hogy mi is esett volna jól, talán egy bocsánatkérés? 

De rájöttem, hogy nem. Én csak szeretem látni azt az erőt egy emberben, hogy képes beismerni a hibáját és ahol nem látom ezt az erőt, ott... nem is tudom megfogalmazni igazán, van egy határ, amin belül soha többé nem jöhet.  Nem haragszom rá és én tudok nagyon korrekt lenni vele, de egészen egyszerűen hozzám képest átkerül egy másik dimenzióba. 

Azt hiszem, hogy amikor valaki képes azt mondani, hogy "Ide lőjetek!" - és odaáll, az erő. Amikor valaki csak magyaráz, vagy éppen azt mondja, hogy ő ugyan nem magyaráz, mellette másra mutogat, az egy kicsi és nagyon szarházi egó.  Azzal meg nekem semmi dolgom nincsen.

Visszakanyarodva a reggeli magam szívatásához, rendelni akartam az IKEA-tól pár dolgot, illetve tudtommal meg is rendeltem, de! Nem kaptam visszaigazolást. Tudtommal elutaltam a lóvét, megrendelés meg sehol. Se a netes felületen, se mail. Először elkapott a pánik, vérnyomás fel, aztán  megnéztem a banknál, de ott se láttam az utalásnak nyomát se, akkor kicsit megnyugodtam és abban maradtam magammal, hogy majd felhívom őket és tisztázzuk. 

Rendeltem már párszor tőlük és sose volt semmi baj. Azzal lenyugodva el is mentem bevásárolni. Aztán anyukámékoz... ott náluk is előadtam a történetet, de még ott se ugrott be semmi. Csak amikor beültem az autóba, akkor jutott eszembe, hogy mivel Internet kártyával fizetek, nem tettem rá pénzt. Ergo nem teljesülhetett a fizetés, ezért nem OK a megrendelésem, csak valahogy nem figyeltem oda. És nem is tudom rövidzárlat vagy már az aggkori elhülyülés volt ez, mert kb. ezer éve használom ezt a kártyát, mindent mindig ezzel fizetek a neten, mert ez biztonságos, ugyanis sosincs rajta pénz, csak annyi, amit épp fizetek. Tehát ha megszerzi is valaki a kártyaadatokat, akkor se tud lenyúlni róla semmit. És akkor csinálok egy ekkora szarvast, amin még fel is húzom magam... hátbakker... fáraccság, na!