Sötét december

Kezdek elpihenni én is most már így decemberre. Éppen lenne mit csinálni még a kertben, de leginkább nincs mikor. Túl rövidek a nappalok már. (jaj, de jó, hogy mindjárt itt a Napforduló!)

Emlékszem tavaly a Napforduló után naponta néztem mennyivel hosszabbodnak a nappalok, mert még fával fűtöttem és le kellett mászkálnom a pincébe... utáltam sötétben lemenni, de ezt már írtam többször is. Azt hiszem viszont, hogy fogom még emlegetni egy darabig, mert meghatározó élmény volt. Van, aki egy életen át így fűt, nem is tudom, mennyit fázhat. Aki elmegy reggel dolgozni és késő délután ér haza, az sosem tud felfűteni, mert hiába rakja meg reggel, 2-3 óra múlva a tűz kialszik, vagy ha nem alszik ki olyan hamar, már nem melegít. Szóval eleinte nagyon vadregényes volt, de nagyon örülök, hogy beköttettem a gázt. 

***

Megraktam a madáretetőket is, de eszméletlen, hogy mennyit esznek. Az új etetőbe kb. 2 liter kaja fér bele és 2 nap alatt felfalják. Van itt akkora csivitelés az udvarban, hogy csuda!

Mindenki fal... a macskák is.Egész nap tömik magukat, a nomádjaim már olyanok, mint a hordó. Böbe fogyott egy kicsit a műtét után és mivel benn volt, kevesebbet is evett, de majd összeszedi magát ő is.  

Böbike tegnap ment ki először a műtét óta, délután engedtem ki... estére annyira elfáradt, hogy nem győzött aludni. Evett, aztán először az ölemben heverészett, utána pedig bement a kuckójába és aludt reggeli. Biztos, hogy a műtét és a közel a 10 napos benn lét legyengítette őt. 

Mára terveztem az első kimenést, de már szegénykém nagyon szenvedett. Pedig rengeteget játszottam vele, de amikor a nomádok feljöttek  az ablakhoz enni, akkor ott ugrált a radiátorokon, egyik ablakból a másikba és kukkolt kifelé. Szerencsére teljesen rendben van és remélem így is marad, nem csinál kinn semmi hülyeséget. Még csupasz a kis pocija és pl. egy fáramászás nem tenne jót, vagy a kerítésmászás... de hát már tegnap is átmászott rajta a szomszédba. 

A nomádjaim meg dobozharcot folytatnak. Valamelyik nap Herkules nem jött reggelizni, már nagyon hiányoltam őt és amikor kimentem, akkor láttam, hogy ott fekszik az Elza téliesített dobozában, Elza egy szalmával teli dobozban feküdt, a másik téliesített doboz pedig üresen állt. Átraktam a másik téliesített dobozt az első mellé, mert lehet, hogy nem jó helyen volt, azért nem vette igénybe senki még. 

Mert szerintem Herkuló azért nem jött reggelizni, mert akkor Elza visszafoglalta volna a dobozt. 3 doboza van a két majomnak, de mindenki azt az egyet akarja. Az volt az első doboz, de tényleg nem tudom miért azt akarja mindenki. :))))) A második szerintem jobb lett, tágasabb is picit belül és nagyon jól le van szigetelve. Lököttek ezek a macsekok, de majd ha igazán hideg lesz, akkor úgyis betalálnak bele... csak nehogy aztán valami ravaszdi komát találjak benne egy reggel. :))))