Tépőkel fajták

Azért szeretem a tépőkelt, mert télen is kinn maradhat, nem fagy meg. Tavaly még a -8 fok után is simán lehetett szedni, keményre fagyott ugyan a levél, de amikor behoztam kiengedett és ugyanolyan volt, mint rendesen. 

Az íze kicsit erőteljes, ezért óvatosan kell vele bánni, de amikor vége a kertbe kimászkálós és leszedős időszaknak, akkor az ember nagyon tud neki örülni. Smoothie-ba is jó, vagy rizottóba vagy párolva hús mellé, bár nekem akkor is kell mellé valami, mert magában köretként nekem túl karakteres az íze. 

Az első képen  toszkán fekete tépőkel van, a másodikon a sima leveles kel. Tavaly ez utóbbi volt nekem, az előzőt most ültettem először. 

A harmadik fajtát nem teszem ide, az sajnos a felejtős növények között kapott helyet, mert nem olyan lett, mint ami a képen van és - ugyan gyönyörű maga a növény - de gyakorlatilag a csipkézettsége miatt alig van rajta hasznosítható rész. 

 

k_20200727_095923.jpg

 

k_20200727_095813.jpg