Kínai szegfű

Nem voltam oda ezért a növényért, tavaly el se ültettem a magvait. Aztán idén a nagy palánta ültetési lázban (tényleg ez már kész szenvedély, vagy mánia, nem is tudom, de tavasszal mindig kitör rajtam) ültettem belőle palántának valót és nagyon szépen ki is keltek. A fagyok elmúltával ültettem ki a végleges helyére. Kívánt némi öntözést, mert rettenetesen száraz volt a tavasz, de ha normál esők lett volna, akkor nem kellett volna öntözni.

Egy darabig elég csenevészek voltak nehezen indultak meg a kiültetés után, aztán egyszercsak beindultak és a bimbókat is elkezdték ontani. 

Ez a kínai szegfű bordó, szinte már majdnem fekete és fehér cirmos. Sokkal szebb virág lett, mint amire számítottam és nagyon bőven virágzik. A háttérben a rebarbara hatalmasra nőtt levelei vannak.

20200722_124635_k.jpg

A csomagolásán egynyári növénynek van írva, viszont rákerestem a neten és a kínai szegfű évelő... szóval ez vagy másfajta, vagy valamelyik információ téves, esetleg a hazájában évelő, de a mi éghajlatunkon nem telel át. Tudnék örülni annak, ha a leírások pontosabbak lennének. 

Azt hiszem, hogy a tél fogja eldönteni a kérdést, betakarom majd és ha tavasszal kihajt, akkor évelő volt... mindenesetre hagyok pár virágot maggá érni rajta, hogyha mégis elpusztulna télen, akkor is legyen jövőre ilyen virágom, mert tetszik... megtartom.