Herkules megsüketült?

Herkulesen kb. egy bő hete vettem észre, hogy süket, mint az ágyú... nem tudom mitől süketült meg, talán tényleg öreg lehet, ezt sose fogom megtudni.
Szóltam hozzá az ablakból és semmi, aztán egyik nap battyogott az udvaron, én meg mögötte 10 centivel, egyáltalán nem vett tudomást rólam, csak amikor mellé léptem, akkorát ugrott a CicaÚr, mint egy bakkecske. :))) Iszonyúan megijedt, de egyáltalán nem érzékelte, hogy én is ott vagyok. 
Ma reggel is nagy önfeledten zabálta a többiek kajáját, én nyitottam az ablakot, hogy a helyére hívjam, de semmi. Hozzáértem és annyira megijedt, hogy elrohant. 
Oda kell majd figyelnem, hogy ne hozzam rá a frászt, de így nagy veszélyben van, mert láthatóan nem érzékeli a külvilágot, így kutyát, rókát se fog érzékelni, de másik macskát sem, márpedig ő nincs olyan erőben, hogy bárkit is legyőzzön. Szívós Öreg Csóka ő, de már sok életét felélte és ez merőben új helyzet, de azért remélem, hogy megbirkózik ezzel is. 

kk_img_20240906_143145.jpg

Elza viszont beköltözött a helyére a verandára, őt már ilyenkor, amikor bejön a rossz idő nem nagyon lehet kitessékelni. Ez nem mostani kép, mert már a piros a plédikéjén fekszik, de Elza nem szereti, ha fotózom, róla úgy kell lopni a képet. 

kk_img_20240815_084206_1.jpg

Már felhoztam a bungiját, de abba még nem fekszik bele,  csak a plédre, gondolom még meleg van neki, de pár nap és már nem lesz, ahogy a hétvégi előrejelzést látom. Még a végén be kell fűteni... nem normális ez az időjárás, vasárnap még azért imádkoztam, hogy hűljön már le egy kicsit. 
Valami hibádzik a vonalban a fentiek felé, mert az "egy kicsit" is lényeges lett volna... 

Ha már a kertbe nem tudok kimenni, mert csupa sár, elkezdtem elpakolászni a száraz alatt és kicsit kitakarítani. Átrámoltam egy rakás dolgot máshová, elpakoltam be a pincébe a hagymákat is. Majd sorra kerülnek a cicadobozok is, kitakarítom őket, megfrissítem és azt hiszem egyet ki is dobok és készítek újat. 

Tegnap kiültettem újabb két csomag virághagymát az előkertbe, egy csomag krókuszt és egy perzsa kockásliliomot (Fritillaria persica). Meglepően mélyen átázott a talaj, jó 20 centire tettem le a kockásliliomot és neves volt a föld. 

kk_img_20240908_170728.jpg

Kitettem a jelölőpálcákat is hozzájuk, de lassan festhetem az újakat, mert nagyon gyorsan fogynak, pedig tavaly is rengeteget csináltam. Most is van egy pár, már a végüket fehérre meg is festettem (arra szoktam a színt felvinni). Amikor lehullanak majd a levelek, akkor kimegyek és gyűjtök új ágakat. 

Őszies a kert és az idő is nagyon őszies lett (köd van...), azt hiszem elkezdem lassan lebontani a veteményest, de csak a melegkedvelő és a nagyon letermett (zöldbab) részeket. Újra fogom vetni az őszi ültetésű növényeket, mint a rapini és a müncheni sör retek és a tarlórépát is, mert semmi nem kelt ki a hosszan elnyúló hőségben. 
Már nincs is szükség több dologra, még vannak kinn cukkinik, amik szerintem fognak teremni, de már csak megenni kell, mert csordultig tele van a lenti fagyasztónak mind a 6 rekesze. Még a fentiben van hely, de az még kell a répának, petrezselyemnek és ha lesz rapini, abból is teszek el pár dobozzal. 
A paprikákat hagyom meg, hadd teremjenek, amíg csak bírnak, de a paradicsomok és a padlizsánok szépen elindulnak a komposztáló felé. 
2 paradicsomtövet hagyok meg, amiket később ültettem, de a minap visszavágottakból már tuti nem lesz semmi.

A tarackoló kékgyökér még most is nagyon szép. 

kk_img_20240907_084348.jpg

A kékszakáll eléggé nehezen viselte a szárazságot, nem lesz túl szép és túl bő a virágzása. Egyébként se jó a helye ott ahol van, mert lassan túlnövi őt egy tuja. Majd találnom kell neki új helyet. 

kk_img_20240909_141433.jpg

Tűztövis, ez nagyon bírja és növekszik is eléggé gyorsan. Tavasszal fogom majd visszametszeni, mert kordában akarom tartani. Arra kell figyelni, hogy a terméseket az előző évi ágakon hozza, tehát teljesen nem fogom visszavágni, hogy legyen rajta sok, szép termés jövőre is. 

kk_img_20240909_141448.jpg

kk_img_20240909_141658.jpg