Kertlakók

24-én éjjel kinn aludtak a cicák, szerintem ezek tudják, hogy milyen idő lesz, mert 25-e reggelre 10,8 fok volt kinn. Azt hiszem Böbe foghatott is valamit, amit biztos meg is evett, mert szinte semmit nem evett, amikor bejött.  
Tegnap este bezzeg csak úgy jöttek befelé mind a ketten, de ma reggel nincs is olyan meleg kinn, mint tegnap volt. Ma csak 3 fok volt kinn. 

Azért a kinn töltött éjszaka után Böbe is feltelepült a radiátorra. Érdekes módon ő csak most fedezte fel. Elza a verandán már évek óta a radiátoron melegszik, bár a bungit is biztos jól be tudja melegíteni, mert abban fekszik a legtöbbet.kk_img_20231225_083518.jpg

kk_img_20231224_124215.jpg

Valamelyik nap itt volt egy vörösbegy az etetőnél és a tetőn is szemezgetett hátul! Még sose jött az udvarba (vagy nem láttam) ilyen madárka. Nagyon örülök neki!
Pedig azt mondtam, hogy az idén nem kezdek etetésbe, de itt kóboroltak a kis cinkék és nem volt nekik elég a cinkegolyó, ezért tettem ki a tavalyi maradék fekete napraforgómagból nekik, de az elfogyott... hát persze, hogy elmentem és vettem. 
Egyébként nagyon olcsón vettem, 200 Ft/kg áron, tavaly 340 Ft volt kilója. Így aztán a tervezett 10 kiló helyett, hoztam 15 kilót, ez elég lesz szerintem tavaszig a cinkegolyókkal együtt. Hacsak nem lesz valami nagyon hosszú tél, de ez majd kiderül. 
Mert tavasszal, amikor jönnek a nagy fagyok, akkor már nem sokan etetik őket, pedig akkor már tényleg semmi sincs a természetben sem, akkor van a legnagyobb szükségük rá.
Olyankor szoktak bejönni másféle madarak is, mert már csak az etetőkön találnak eleséget. Szeretem nézni az ablakból, ahogy eszegetnek, jönnek-mennek. :)

Valamilyen madarak eszegetik a tűztövisről is a gyümölcsöt, napok óta itt  vannak és esznek. :)