Őszies a kert fizimiskája

Olyan viharos szél fúj, hogy csak úgy viszi a port és kiszárítja még azt is, amit megöntöztem... ez a nyár tényleg maga volt a pokol. Szerencsére már látszik a vége és talán némi eső is ígérkezik a jövő héten. 

Tegnap szedtem még magot a piros kasvirágról is, aztán majd meglátom, hogy egyáltalán szaporítható-e vagy valami hibrid. Majd jövőre kiderül. 
Jártam úgy völgycsillaggal, hogy hiába szedtem magot, nem tudtam szaporítani.
A borzaskatából viszont már kikelt egy nagy rakással, hagyom is őket, mert ezek a kis magoncok áttelelnek és meglátom, hogy másutt kikel-e, ha nem, akkor majd tudok belőle szaporítani máshová is, bár kétlem, hogy szükség lenne rá.  Rengeteg mag szétszóródott és ha kap egy kis csapadékot, akkor szerintem jövőre inkább mulcsolni fogok vele. Kiderül milyen lesz az időjárás, azon múlik minden, hogy kapunk-e végre esőt. 

Egyébként csak az öntözés megy. Nem is tudom, hogy írtam-e már (nem nézem vissza), sajnos megvan az első áldozata a csigáknak és a szárazságnak. Kipusztult a kék évelő lobéliám... asszem írtam... bakker, hülyülök? Az a baj, hogy a FB-n is írok ezt-azt és nem mindig tudom, hogy itt mondtam, vagy ott mondtam. 
Ma reggel rengeteg vizet kihordtam a virágosba is és a veteményesbe is. 
Két kanna (10 l-es) vizet kapott az uborka, de megöntöztem a háló alatt a K-betűsöket is. Egyébként a palánták élnek, de a magok nem keltek ki. Majd amikor lehűl kicsit, akkor a rapinit, a retket és a tarlórépát (retekként eszem) újra fogom vetni. 
Hordtam ki vizet a zellerekre is, a paprikákra, a padlizsánra, az egyik cukkinire is, illetve pár nagyon kókadt virágra és a tölgylevelű hortenzia is kapott egy nagy kannával, szegény az is időről időre megkókad. 
Mindig viszek valamire, de akkor sokat és alaposan belocsolom. Így öntözök és így kb. (a dísznövényeknél) hetente elég öntözni.

Tegnap hoztam be egy rakás lehullott almát is megint, jól megmostam őket és héjastul, magházastul (a pektin tartalma miatt) megfőztem egy kevés vízben. Egyelőre még ott vannak a fazékban, majd ma leszűröm, kiszedem belőle a magházat és összeturmixolom és cukorral együtt majd almasajtot készítek belőle. Még soha nem csináltam, csak birsalmából, kíváncsi vagyok, hogy sikerül, de majd mutatom. 

Egyébként szép a kert, az itt-ott kókadozás ellenére is. 

kk_img_20240901_073407.jpg

kk_img_20240901_073613.jpg

kk_img_20240903_084207.jpg

Ezek a nyuszifülek a tamariska alatt laknak, a bal felső sarokban a kecskerágó látszik, egyszer se kaptak öntözést, mégis ilyen szépek. 

kk_img_20240901_073657.jpg

A rózsák is újra mutogatják magukat. 

kk_img_20240901_073825.jpg

kk_img_20240901_073842.jpg

A fű eléggé kiégett, de a varjúháj az nagyon bírja, meg a Kleopátra tűje is. 

kk_img_20240903_082006.jpg

Már jönnek a fehér szellőrózsák is. 

kk_img_20240903_083943.jpg

A bugás hortenziák sajnos eléggé megégtek, nem tudtak szép rózsaszínné válni. Azt hiszem, hogy ezek több vizet fognak igényelni és jó lenne, ha megnőne már kicsit a fenyő (ha egyáltalán meg fog nőni), hogy némi árnyékot kapjanak, mert nagyon tűzi őket a nap. 

kk_img_20240903_084007.jpg