Még mindig veteményes

Tegnap is a veteményesben telt a napom... főleg ott. Kikapáltam a még nagyon füves ágyásokat, most eléggé rendben van. Azt nem állítom, hogy tökéletes, de az elmúlt két évben egyszer se nézett ki ilyen jól a veteményesem, mert sose volt rá elég időm. 
Feltámogattam a viharban ledőlt lóbabokat is végre, szeretném, ha be tudná érlelni a magjait, mert vetőmagnak ültettem. Csak kevés magom volt, ebből lesz annyi, hogy jövőre már tudok úgy ültetni, hogy ehető "lóbabáim" is legyenek.  

Kivagdostam a növendék gyomfákat is. Mindig nő valami valahol... most a ház mellett kezdett növekedni egy erdei juharfa. Szemben az erdőben vannak ilyen fák és széthullatják a magjukat, mindenhol kel tavasszal a kertben is, de azokat kihúzkodom. Ezt nem vettem észre, kívül a házon kezdett el nőni, közvetlen a fal tövében. Akkor vettem észre, amikor kaszáltam a füvet. Ezt visszavágtam, de belül is voltak a kerítésbe belenőve növendékek, eperfa, szilvafa, meggyfa... ezeket mind kivágtam onnan, mert szétszedik a kerítést.  

Kaszáltam is egy kicsit, nem sokat, de vannak részek, ahová a fűnyíróval nem tudok odamenni és ott levágtam a füvet. Van egy rész is, ahol levágtam, a régi derítőgödör körül. Majd le akarom takarni, hogy a gyom kiirtódjon. Valahogy az a rész nem akar alakulni sehogyse. Volt ott egy boglárkacserje, ami a télen szintén kipusztult (mi volt ezen az elmúlt télen???) és még nincs a helyén semmi. Azt tudom, hogy van ott egy rakás nárcisz, de jelen pillanatban lövésem sincs, hogy pontosan hol vannak, de akkor is  letakarom, majd tavasszal leveszem és akkor ki tudnak hajtani. Lehet, hogy azt a részt meghagyom füvesnek, úgyis túl kevés az ösvény a kertben. 

A veteményesben meg éppen azon gondolkodtam, hogy túl sok az ösvény, szerintem négyzetmétereket veszítek a sok átjárással az ágyások között. Jövőre másképp fogok tervezni. 

Ez itt az idei tökisszon kísérlet. Több magot is elvetettem és majd meglátom, hogy lesz-e megint tökisszon és amelyiken lesz, abból megint fogok majd magot. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz belőle, az is lehet, hogy vagy tök, vagy patisszon lesz, de nagyon örülnék a tökisszonnak, mert klassz formája volt és az íze, állaga is jó volt. 

kk_img_20240617_081625.jpg

kk_img_20240617_081639.jpg

Ez a reggeli árnyék, ilyenkor lehet még dolgozni benne. 

kk_img_20240617_081727.jpg

Új-Zélandi spenót. 

kk_img_20240617_081749.jpg

Uborka

kk_img_20240617_081757.jpg

Paprika

kk_img_20240617_081810.jpg

Padlizsán

kk_img_20240617_081909.jpg

kk_img_20240617_081930.jpg

kk_img_20240617_081941.jpg

A hagyma között a répa elég csesznye, de az idén már ennyi lesz. 

kk_img_20240617_082029.jpg

kk_img_20240617_082205.jpg