Csak erős idegzetűeknek! 

Megint találtam egy adag felkoncolt egeret, ezúttal a fejéről tudtam azonosítani. Viszont a Böbe vadászik, ez már tuti. Este is láttam, ahogy az előkertben játszott egy egérrel, de hogy honnan varázsolja elő őket, azt nem tudom, de az udvarban, a lépcsőházban és a kb. mindenütt és minden nap talált zsigerek azt bizonyítják, hogy rengeteg egér/pocok van. 

kk_img_20240502_161910.jpg

Borzasztó gusztustalan volt, ráadásul a reggeli esőben megjelent rengeteg csiga és az egérmaradványokat is zabálták... a spanyolok. Szétvágtam rengeteget reggel, de azt hiszem, hogy az évelő őszirózsák az idén nem igazán fognak virágozni, mert felzabálják a csigák, de a kínai hamuvirágot is felzabálják. 

Akkora listám van megint felírva a teendőkről, hogy nem tudom mikor fogok a végére érni, de tegnap elkezdtem a palántázást. Ami nem abból állt, hogy fogom és kiültetem, mert a helyüket totálisan benőtte a gyom, főleg tyúkhúr. Hagytam, hogy ne száradjon ki a talaj, de most neki kellett állni és ki kellett kapálni, csak utána tudtam ültetni bele. 
Most már kinn van 10 paradicsom, 2 Black Beauty, 4 New Big Dwarf és 4 András bácsi féle ökörszív és kinn van ugyan csak 10 paprika is, 5 Ramiro, 1 kápia (egyelőre) és 4 piros kaliforniai. 
Vetettem egy sor bazsalikomot is, a Genoveze típusút, egyelőre. Aztán majd még jön a többi. 
A többinek még el kell készíteni a helyet. Itt a képen látszik a 3 nagy kupac fű, majd összefonnyad és visszarakom mulcsnak. 

kk_img_20240503_160411.jpg

kk_img_20240503_160449.jpg

kk_img_20240503_160502.jpg

Ebbe az ágyásba fog kerülni a többi paprika és a zellerek is, csak előbb ezt is kikapálom. 

kk_img_20240503_160434.jpg

Ez a fűtenger pedig itt a paprikák mögött fog helyet adni a padlizsánoknak. 

kk_img_20240503_160422.jpg

Lopikáltam is a városban a Penny előtt. Ott vannak fagyal bokrok, a tarka levelűt még nem tudom micsoda, de még nem nyírták meg a bokrokat, én meg szedtem róluk szép hajtásokat dugványnak. Ott úgyis csak le fogják vágni, én meg remélem, hogy gyökeret fognak ereszteni és akkor lesznek bokraim sövénynek. Azt még nem tudom pontosan hová szeretném, de szeretném. 

kk_img_20240503_162340.jpg

kk_img_20240503_162350.jpg

És kertészetben is voltam (nem röhög!), hoztam virágföldet, mert még most fogom elültetni a kései K-betűsöket palántának, mint pl. káposzták, leveles kel, kelbimbó, radicchio saláta, stb. Illetve hoztam egy zacskó perlitet is, mert a két Ilex bokrom csak senyved a kötött talajban, valahogy köréjük kell ügyeskednem a perlitet, de bele a talajba. Az is lehet, hogy kiveszem mindkét bokrot, előkészítem a talajt és visszaültetem őket. 
És persze nem jöttem el növény nélkül, hoztam egy Sedum spectabile 'Thundercloud' nevű varjúhájat, ilyet még nem láttam... Rákerestem a neten, de emellett másik fajtát is felhozott találatként, olyat, ami nekem is van. 
Ellentmondóak a leírások is, mert van ahol azt írják, hogy télire takarni kell, másutt meg 4-8 USDA zónát írnak neki, szóval utóbbiban szándékozom bízni, aszerint áttelel nálunk. Ezen kívül hoztam még egy sárga íriszt is és minden egyebet (pedig mennyi írisz volt!), hősiesen megálltam. Már csak azért is, mert megjött a pirosan bogyózó orbáncfüvem is a Starkltól, még annak is kell helyet találnom, de eléggé túl van szaporodva az egy bugás lángvirág is, azt is ki akarom szedni onnan, ahol van és annak is kell hely. Szóval, na! Ennyi most elég.

kk_img_20240502_162039.jpg

kk_img_20240502_162051.jpg