Herkuló a porondon és persze, hogy vettem magokat

Tegnap ismét elvándoroltunk Herkulóval az állatorvoshoz, most azt mondta a doki, hogy nem a fogával van a baj, hanem tályogos belül a szája és a fogának nincs is baja. 
Hát... most nem tudom mit gondoljak, hogy akkor mikor nézte félre, a múltkor-e vagy most. Tény, hogy egy cicát nem könnyű vizsgálni, nadeazért...
Kapott egy szurit, ami valami 5 napig ható akármi és megint egy rakás antibiotikumot, amiből az első kettőt helyben be is adták neki...  3-an...  A második szemet harmadszorra sikerült még így is beadni.
Nomost, hogy én hogy fogom beadni, azt nem tudom. Főleg így, hogy éppen Herkuló "kajálókája" nem működik... eddig ez sose volt probléma, mert Herkules mindent evett, neki tökmindegy volt csak kaja legyen és abban általában lementek a gyógyszerek is. 
Abban reménykedek, hogy ma reggelre a szuritól és a gyógyszertől kicsit megkönnyebbült, hátha tudna enni és abba beletenném, mert az biztos, hogy nagyon éhes lehet. 

***

Tegnap mégiscsak rendeltem vetőmagot. Végül az volt a döntő, hogy Oscar és Zsuzsi borsót akartam, a Zsuzsi nekem nagyon bevált, az Oscarról pedig nagyon jókat hallottam. 
Tavaly Kelvedon csodáját ültettem, de azon nem volt borsó... hatalmasra nőtt, volt még 80 centi magas is, de nem termett, illetve szerintem valami kevert mag lehetett, mert némelyik borsó egész másképp nézett ki a sorban, mint a többi. Szóval boltban nem tudom mit lehet majd kapni, nem vagyok abban biztos, hogy ezeket megkapnám és ha már kifizetem a szállítási díjat, akkor jöjjön minden. Legalább nem lesz olyan, hogy ezt elfelejtettem venni vagy az hiányzik, amikor vetni akarok. 

Persze így elmarad az élvezet a boltban, de én még nézegetni is szeretem a magokat, szóval marad valami az élvezeti részéből is. :))))

A Rédei Kertimagtól rendeltem, nekem beváltak a vetőmagjaik, nem először vásárolok náluk. 

Ezek jönnek:

1) Attrakció fejessaláta 3g - ezt azért, mert nyári és őszi termesztésre is alkalmas, így később is lehet salátám
2) Baby leaf tépősaláta trió 3g - ezt ki akarom próbálni
3) Kolumbusz F1 berakó uborka 2g - ez valami magyar kísérlet eredménye, peronoszpórának ellenáll
4) Alba petrezselyem 2g - félhosszú mind a kétféle, mert a nagyon hosszú nálam nem nő meg 
5) Hanácka petrezselyem 5g
6) Detroit 2 cékla 2,5g - gömbölyű cékla, valamiért ezt szeretem
7) Braunschweigi lilahagyma 2g - hagymamagokat azért vettem, mert szeretnék dughagymát termeszteni, de van amelyikhez azt írja, hogy a rendes, nagy hagyma is kifejlődik egy év alatt, meglátom mi lesz belőle. 
8) Stuttgarti óriás vöröshagyma 2g
9) Rákóczi Piroska vöröshagyma 1,5g
10) Borettana Grillhagyma 2g
11) Zsuzsi velőborsó 250g
12) Oskar velőborsó (korai érésű) 250g
13) Golden bantam (Aranymazsola) csemegekukorica 20g - úgy döntöttem, hogy ha már átterjeszkedek megint a kert másik részébe, akkor legyen kukoricám is. Szeretem a friss, főtt kukoricát, de már nagyon drága a boltban és különben is jobb a sajátom.
14) Sárgahüvelyű bokorbab Dior 50g - a zöldbabokat nagyon szeretem, ebből sokat szoktam nevelni, mert a fagyasztót is mindig telepakolom vele. 
15) Bergold vajbab 50g
16) Stanley zöldhüvelyű bab 50g
17) Zöldhüvelyű bab Rimember 100g
18) Oregon Sugár Pod cukorborsó 50g - a cukorborsó nagyon finom WOK-os kajákhoz és szoktam indiai curry jellegű kajákat is készíteni, abba is nagyon jó. Csak egy sort szoktam ültetni, pár zacsival teszek a fagyasztóba, de télen minden jól jön. 
19) Római saláta 2g -  nagyon szeretem
20) Bajkál sarjadékhagyma 2g - ez már többször nem sikerült, utoljára még megpróbálom, hátha. 

Tavalyról van két csomag (különböző) metélőhagymám is, az idén azokat is el fogom vetni és majd a szőlő közé beültetem. Nem saját ötlet, hanem a csomagolásán van, hogy ott szépen tud növekedni és mivel évelő, ott maradhat is. 

Ebben az évben megint fogok próbálkozni a brokkoli-karfiol vonallal is, mert tavaly nem jól sikerültek. A brokkoliról tudtam szedni valamennyit, de a karfiol nem sikerült még sose. Nem létezik, hogy két-három nyomorult karfiolt ne tudjak megtermelni magamnak. Nem eszem belőle sokat, de rántva szeretem és levesnek is, na meg nem akarom tudomásul venni, hogy nem terem meg. Egyébként szerintem nem szántam rájuk elég figyelmet, több ápolás kell nekik. Illetve tavaly (szokásomtól eltérően)  megpermeteztem a karfiolt és leégett a levele... na idén ilyen nem lesz. Majd csinálok csalánlevet és letakarom, vagyvalami... majd utána kell olvasni, hogy lehet szép karfiolokat termeszteni. 

Most nincs kép. Gondolkodtam, hogy választok valamit tavalyról, de nem akarom már ugyanazokat mutogatni, úgyis jönnek az idén az új virágok. Most meg nincs mit fotózni a kertben, hacsak azt nem, hogy megint fehér minden, valami dara esett az éjjel.