Kinyílt a hálaadási kaktuszom

Kivirágzott a hálaadási kaktuszom. Ezt eddig simán karácsonyi kaktusznak hívtam, csak a minap okosodtam fel arról, hogy létezik hálaadási kaktusz, sőt, húsvéti kaktusz is. 
Csodálkoztam is, hogy ilyen hamar virágba borult, de ezek szerint ez a dolga és éppen időben nyílik. 
Rákerestem viszont a húsvéti kaktuszokra is, kell nekem olyan, mert nagyon különleges a virágjuk. Karácsonyi kaktuszom van, már az is növeszti a bimbókat. Annak más a színe, pink színű, illetve hívják azt a színt ciklámen színnek is. 
Látom több helyen, hogy vannak, akik gyűjtik, nem is csodálkozom rajta, annyira szép színeik vannak. Egy húsvétit még én is megpróbálok majd szerezni.  Sajnos hely híján nem igazán engedhetek meg többet. 

Nem írom le, hogy mi a különbség közöttük, akit érdekel az utánaolvashat, több helyen is van leírás róla.
Egy ideje figyelem már a neten ezt oktatási kényszert, mindenki úgy ír dolgokról, mintha fő tudora lenne a témának, pedig szinte mindenki ugyanazt a cikket másolgatja... nem tudom mi ez, valami szakértői mánia, mindenki hozzáértőnek akar mutatkozni és azt hiszi, hogy megnéz egy cikket, akkor már ért is hozzá és oktathatja... Ha viszont rákérdezek a tapasztalataira, akkor ööööö.... hát ő még sose próbálta, de olyan is van, aki sose látta. Emiatt sok hülyeség is terjeng, mert tapasztalat nélkül adnak tovább dogokat, amiket csak úgy elhittek.

Jah! Igaz, a mondás, hogy a világon az ész van a legigazságosabban elosztva, mert mindenki azt hiszi neki elég van, sőt több is, mint másnak. 

kk_img_20231115_152253.jpg

kk_img_20231115_152300.jpg

kk_img_20231114_100402.jpg

Behoztam tegnap az októberkét is, mert rengeteg esőt kapott és még ígérik is az esőt újra. Nem akarom már, hogy tovább ázzon. 

kk_img_20231115_151503.jpg

Nagyon szép teleppé nőtt az egyik fajta indás ínfüvem is és a levelei is szép, színes foltot adnak most a kertben. Remélem tavasszal szépen fog virágozni. 

kk_img_20231115_151556.jpg

Gyönyörű most a kutyatej is (Euphorbia x martinii ‘Ascot Rainbow’), de most már figyelnem kell a nagyobb fagyokra lassan, nem szeretném, hogy elfagyjanak az ágai, mint tavaly. 

kk_img_20231115_151837.jpg