Tervek télire

Az a szombati egész napos eső már nem kellett volna. Ami azt illeti, már az előző pár napos eső se kellett volna erre felénk, minden csupa sár, egészen mélyen. Semmit nem lehet csinálni a kertben, el is engedtem egyelőre a kertészkedést. Csavargok. 
Ennek eredményeképpen hoztam Szentkútról vizet megint, mert nagyon ízlik és elegem van a bolti ásványvizekből. 
Elhatároztam, hogy fel fogom fedezni a környék összes (tiszta) forrását, van egy pár belőle és azokból fogom inni a vizet. 

Jártam az OBI-ban is és találtam pár maradék, nagyon-nagyon leárazott üvegmozaik lapot. Egyet-egyet vettem belőlük. 
Nem tudom írtam-e már, de mozaikozni tervezek és ahhoz kezdtem el összegyűjteni az anyagot. Sőt, a barátnőm is gyűjtött nekem egy rakás csempét és járólapot az ismerőseitől és most már rengeteg van itthon. 
Még a nyáron megvettem a mozaikozáshoz a fogókat is, most már jöhet a tél, majd tervezni fogok és ha egy-egy motívum meglesz, akkor szerintem ki is vagdosom a formákat a csempékből. 

Persze, hogy aztán majd a kivitelezés mikor tud megvalósulni azt nem tudom (majd amikor nyugdíjas leszek), de nem árt felkészülni. 
Szeretném körberakni a kutat mozaikkal és egyéb terveim is vannak. Már fel vagyok iratkozva rengeteg mozaikozó oldalra, annyi jó ötletet látok, csak meg tudjam szerezni a hozzávalókat. Sajnos itt Magyarországon nem lehet túl sok helyen jó minőségű mozaikot kapni, se igazán szépeket. 
Egyelőre megelégszem azzal, ami van és ami a legolcsóbban kihozható, aztán majd meglátom. Ha beleszeretek, akkor majd beruházok drágább mozaik lapokra is. Nekem eddig a smalti jön be a legjobban, mindenféle árnyalat van belőle, de ahhoz tényleg tervezni kell, mert elég drágák. 

kk_img_20231112_141740.jpg

kk_img_20231112_141806.jpg

A kertben még nyílnak most is a virágok, ez a bordó a 3. bokor ilyen krizantém, az előkertben van. Nem nőtt olyan nagyra mint a másik kettő, de ez is szép. Jövőre át fogom innen ültetni, mert a mellette lévő (már elsárgult) árnyékliliom teljesen elnyomja, ő maga pedig egy fehér rózsát nem enged érvényesülni. Kicsit sokan lettek. 

kk_img_20231109_123542.jpg

Az árvácskák nem bánják a hűvösebb időt, a sok csapadékot sem, sőt. 

kk_img_20231109_123556.jpg

Zöld a kert, de ennek ellenére őszies is egyben. A kép jobb alsó sarkában egy nagy telep törökszegfű készülődik. Jövőre 3 helyen lesz a kertben, nagyon szeretem. Sokáig virágzik és nagyon szép színfoltot ad. 

kk_img_20231109_123754.jpg

Úgy tűnik, hogy ez a fajta krizantém a legkésőbbi, mostanra nyílt ki, de  megérte várni rá. 

kk_img_20231112_142611.jpg