Megérkeztek!

Ezen az őszön a mai az első reggel reggel, amikor deres a határ...

kk_img_20231017_071042.jpg

 

Már itt vannak a virághagymáim, 8 féle tulipán, 6 féle krókusz, 3 nárcisz, 4 féle recéshagymájú nőszirom, 2 féle kakasmandinkó, ciklámen, prérigyertya (ezt már kétszer ültettem, de valamiért nem akarja nálam az igazat) és egy Fritillaria 'Twin Tower Tribute'. Ez utóbbi a perzsa kockásliliom, majdnem fekete a virágja, nagyon különleges. 
Most már jöhet a tavasz! :))))
Persze még ki kell őket ültetnem, megtalálni nekik a helyet, ez még jó móka lesz. Ezúttal jobban át fogom gondolni, hogy mi hová kerüljön. Már turkáltam a tavaszi képek között és milyen jól tettem, mert egy-két növényt bizony teljesen elfelejtettem, hogy van és hogy hol van. 
Most már jobban kell figyelni a színekre is, mert sok a van a földben és a tulipánok között vannak olyanok, amik nem illenének egymáshoz.
Ezután már tényleg csak  különlegességeket fogok rendelni, mert szinte minden van. Ezeket szaporítom majd a kertben. 
Azon gondolkodtam, hogy a meglévő hagymáknak (a szaporulatoknak, mert rengeteg van)  is csinálok helyet a szabi alatt és felnevelem őket. Majd jövőre eladom, mert sajnálnám kidobni őket. Lenn van a pincében egy nagy doboz tömött virágú gyöngyike és díszhagyma is. Már ültettem ki belőle, de iszonyú sok van. 

A tavalyi rendelésből 4 nem jött elő: a Virginiai kékcsengő (Mertensia virginica), a Korbácsliliom (Eremurus 'Pinokkio'), illetve nem láttam még a Tüzijátékvirágot (Dichelostemma ida-maia) és az Őszi tőzikét (Acis atumnale 'September Snow'). Valami viszont hajt az egyik helyen, szerintem az a tőzike lehet. 
Volt tavasszal valami, aminek csak levele nőtt, az talán a tűzijátékvirág lehet. És van kettő helyen a kertben megjelölve valami, azokat ki fogom ásni, hogy megnézzem, van-e még ott hagyma. Ami tuti nincs meg, az a korbácsliliom. Idén nem is rendeltem. 

kk_img_20231016_122629.jpg

Ahogy hűl az idő, az őszi krókuszok egyre szebbek. 
Azokból, amiket az idén nyáron ültettem el nem tudom, hogy lesz-e valami, de szerintem nem. Rájuk várni kell a jövő őszig. 

kk_img_20231014_145612.jpg

kk_img_20231014_145543.jpg

A kaliforniai kakukkmák még most is olyan szép, ahogy az egyik Clematis is még nyitja a virágokat.

kk_img_20231014_145747.jpg

kk_img_20231016_150222.jpg

kk_img_20231016_150214.jpg

Ezek az újak, amiket emlegettem, egy része a közeli kertészetből van, de a két krizantémot az OBI-ból mentettem féláron, a halványlila is onnan van. Nagyon örülnék, ha áttelelnének, olyan szép a színük. És van ott egy harangvirág is... jó sok helyet kell most nekik teremtenem a kertben. 

kk_img_20231016_091115.jpg