Sült paradicsom télire és ÚjDudvák

Megint sok paradicsom érett meg a kertben, ezért csináltam belőle sült paradicsomszószt télire. 
Hogy aztán majd eláll-e az egy másik dolog, de nagyon finom lett. 
A paradicsom mennyiségét nem tudom, mert nem mértem, de kb. 2,5-3 kilónyi lehetett. Forró vízbe dobáltam, lehámoztam, kivágtam a száránál lévő részt és kockákra feldaraboltam. 
Egy nagy tepsit kibéleltem grillfóliával (csak, hogy könnyebb legyen utána elmosni) és beleraktam a paradicsomokat.
Meghámoztam 4 nagy fej vörös- és lilahagymát, kb. fél centis szeletekre vágtam s egyenletesen elosztottam a paradicsomon. 6 gerezd fokhagymát is feldaraboltam, azt is rászórtam a paradicsomra. 
Kapott még 3 teáskanál himalája sót, jó nagy adag friss, zöld kakukkfüvet, bazsalikomot és oreganót (mind friss volt). Szórtam még rá egy kis száraz olasz pizzafűszerkeveréket is. Aztán jól összemarkolásztam a kezemmel, hogy összekeveredjen, végül a tetejét meglocsoltam kb. 1 dl olívaolajjal és betettem 200 fokra a sütőbe és egy órát sütöttem. 
Aztán kiszedtem egy mély fazékba és botmixerrel jól összekutyultam és még egy kicsit odatettem forrni, nagyon pici tartósítót szórtam bele, aztán úgy melegen üvegekbe szedtem. Ami kimaradt, ahhoz főztem ki tésztát, nagyon finom lett. Talán eddig ez lett a legfinomabb paradicsomszósz, amit valaha is csináltam. 

kk_img_20230902_063848.jpg

Egyébként ha lesz ideje beérni, akkor még rengeteg paradicsom lesz, az a jó aszalni való fajta, ha... 

kk_img_20230901_074715.jpg

kk_img_20230901_074732.jpg

Megint vettem ÚjDudvákat, bementem tegnap a Mospilan (rém)hír miatt a boltba és vettem egy kicsi csomaggal. Nem mintha használnék vegyszereket, de legyen itthon a "ha minden kötél szakad" esetére és főleg az íriszek miatt, mert azokra keresztet vethetek, ha az íriszlégy beléjük telepszik. Márpedig évek óta beléjük telepszik. 
Szóval megláttam a krókuszokat és nem bírtam otthagyni. Egyrészt azért, mert kettő őszi virágzású és abból is a Sativa a valódi sáfrány, ami már van a kertemben, de csak kevés és nem is jó helyen van, majd fel akarom szedni tavasszal. Ennek keresek valami szuper helyet, mert szeretem nagyon a sárfányt és ennyiből már tudok szedni annyit, ami legalább két bolti zacskónyi (Kotányi) adagnak felel meg. Forintra lefordítva ez több, mint 1100 Ft. 
A Kotschyanus számomra teljesen új, még soha nem láttam, hogy is hagyhattam volna ott? 
A Bule Pearl pedig sokadik próbálkozás, hogy végre tényleg blue legyen, meglátjuk, de még jön egy adag a Királykertészettől is. 

kk_img_20230901_173955.jpg

Ez pedig a "margarétám". Még jó, hogy kiültettem, mert úgy voltam vele, hogy nem biztos, hogy akarok (az idei margaréta irtás után) további, akár másfajta margarétát, de ha már itt volt a palánta, akkor ne dobjam ki. 
Tök jó, hogy nem dobtam ki, mert ördögszem lett belőle. Viszont majd tavasszal át kell ültetnem naposabb helyre, és ma majd meg is jelölöm a helyüket, 2 van. 
A levele nagyon hasonlított a margarétáéra kiskorában, a jelölőpálcát pedig valahová elsinkófáltam, ezért nem tudtam, hogy mi ez, de végül is kellemes meglepetés lett belőle. 

kk_img_20230901_074554.jpg

Egyébként meg érdemes volt neki megvenni az ÚjBungit... 

kk_img_20230829_122241.jpg