Gaztenger a veteményesben

Az éjjel valami fura hangra ébredtem, ilyet se hallottam még, pedig pár éve már itt lakom. Szarvas volt... de nem a bőgős hang, kinéztem az ablakon és itt volt megint az egész csorda, mentek legelni a mellettem lévő földre. 
Ezek itt laknak valahol, egy nagy csapat, legalább 20-an vannak, de néha szerintem többen is. 
Akkora szaguk volt, hogy még reggel is éreztem benn a lakásban is a vadszagot, biztos sokáig itt lehettek, még nem éreztem ennyire a szagukat sosem. 
Olyan élmény látni ezeket az állatokat, pedig sokszor láttam már, mert gyakran jönnek ki az erdőből, de akkor is. 

Ami azt illeti a veteményes olyan gyomos, hogy már-már szégyellem, de ennyi időm, erőm volt/van. Illetve nem is csak az időmön múlik, hanem az időjáráson is. Az idén sokszor nem lehetett kimenni az esőzések miatt a felázott kertbe, vagy a meleg miatt. 
Annyira azért nem aggódom, tavaly is ugyanilyen gaztenger volt, mire nyár végére megjöttek az esők, a kert pillanatok alatt elburjánzott, mégis rendbe tudtam szedni és mire eljött a tavasz, be is ültettem. Már azon se aggódom annyit, hogy szétszórja a gyom a magját, mert így is sok a gyom, meg úgyis sok. Se a szomszédom nem műveli a földjét, mellettem meg kaszáló van, szemben erdő... szóval ez a pár szem, ami itt a saját gyomokból szóródik szét, már nem oszt és nem szoroz. 

Viszont megint van rengeteg paradicsomom, amivel majd még kezdenem kell valamit. 

kk_img_20230827_063940.jpg

kk_img_20230827_064317.jpg

kk_img_20230827_064105.jpg

 Lesz megint jócskán tomatillo is, de nem olyan nagyok, mint a legelső évben voltak, de tulajdonképpen nem is ültettem az idén, hanem magától kelt. Ez itt pl. a cukkini mellett kelt ki a komposztból, amit a cukkinire raktam. 

kk_img_20230827_064121.jpg

Pirosodnak a paprikák is. 

kk_img_20230827_064443.jpg

A sárga cukkini az idén nem akarja abbahagyni, egyrészt hatalmasra nőtt, másrészt terem, mint a bolond, nem bánom, mert nekem de ez a legfinomabb cukkini. 

kk_img_20230827_064355.jpg

kk_img_20230827_064402.jpg

A karalábéim is szépen növekszenek. 

kk_img_20230827_064421.jpg

Itt látszik, hogy a nemrég - a zöldbab helyére - vetett növények is kelnek. Minden kibújt, a retkek, rapini, radicchio és leveles kel is. Az ágyás hátsó részén pedig a kiszedett zöldbabok takarják a talajt, ide fogom ültetni a jövő évi fokhagymát majd ősszel. 

kk_img_20230827_064259.jpg