Tevékenykedek a veteményesben is

 Nem néz ki jól, de azért nem hagyom cserben a veteményest sem. Délutánonként mindig kimegyek és matatok valamit. Valamiért nagyon nehezen indul az idén a veteményes, talán mert nincs elég meleg, csak ez a sok hideg eső, vagy nem is tudom. Egyedül a paradicsomok nőttek meg nagyon szépen, főleg amik hátul vannak a nagy ágyásban. Marie-Luise Kreuter Biokert című könyvében olvastam, hogy a paradicsom saját magát szereti, ezért nem érdemes bevenni a vetésforgóba, hanem mindig ugyanoda visszaültetni és tényleg. Szeret ott lenni, azok a paradicsomok a legszebbek és legerősebbek, pedig az összeset ugyanúgy ültetem, mindig kapnak marhatrágyát fejtrágyának. 
Hétfőn egy sor répát egyeltem ki és kiszedtem a gyomot is belőle és végigkapáltam az ágyást. Kapott mulcsot a karalábé is. 
Kedden az uborkát gyomláltam ki és letakartam mulccsal a talajt. Tegnap a petrezselymet gyomláltam ki és a másik uborka ágyást is, ami szintén kapott mulcsot. Illetve megint egyeltem répát, még van hátra egy sornyi. 
Kiültettem a két okra palántámat is, ennyi kelt ki... magnak legalább lesz rajta, remélem. 
A horolókapával még végighúztam a nagy paradicsomágyást is, meglátom melyik gyom maradt talpon, azt majd ma kiszedem és mehet rá a mulcs. 
Aztán hétvégén a (karalábé, káposzták, brokkoli, bimbóskel stb.) palántáimat fogom kiültetni, mert már nagyon, de nagyon nehezen bírják a kis poharakban és virágpalántáim is vannak még, amik kiültetésre várnak. 

 Ez itt az uborka (a keddi)

kk_img_20230613_181750.jpg

A babok is kaptak nagyobb karókat és fel is madzagoltam, mert az állítólagos bokorbabom elkezdett mászni... lövésem sincs, hogy végül mi lesz belőle. 

kk_img_20230613_181815.jpg

Ezeket egyeltem ki... ez se valami híres, tényleg nem tudom, mi van az idén, nem nőnek a vetemények.

kk_img_20230613_181910.jpg

Itt pedig a jobb oldalon látszik a frissen mulcsolt karalábém, középen pedig a Böbe csücsül. Ha kinn vagyok, folyton a nyomomban őgyelegnek a cicák. 

kk_img_20230613_181932.jpg

 Ezek meg annyira gyönyörűek, hogy - bár tudom, hogy ezek már az ezredik szarkalábas képek - nem tudom megállni. 

kk_img_20230613_124051.jpg

Itt már mutatják magukat a sötétkékek is. 

kk_img_20230613_124116.jpg