ÚjDudvák és megint itt van a Predator

Megkértem egy fiatalembert, aki itt szokott dolgozgatni a szomszédban a vadregényes telken, hogy levágná-e nekem a füvet a ház előtt és a kívül a kerítés mellett egy nyomvonalon. Sajnos a szomszéd nem vágja és mivel ez már csak mező, nem is nagyon találkozom vele, hogy szólnék neki. Bár, szerintem ha szólnék se vágná le. Feljelentgetésbe meg én nem bocsátkozom, mert minek... attól a fű még nő.  
Tulajdonképpen én is le tudom vágni, de most már nagyon nagy volt, fel kellett tenni hozzá a pengét, mert a damil azt már nem vitte el. 
A lényeg, hogy le van vágva a fű, rendben van. Már csak a kerítést kéne valamikor megcsinálni elől is, de azt hiszem azt majd ősszel vagy télen, mert most sajnálnám, ha letaposnák a virágaimat. 

kk_img_20230526_135025.jpg

Egyébként megint van egy olyan képem, amin ott van a VALAMI és nem a telóm párosodott be, az előtte és utána készült képekkel semmi baj nincs, nem a fókusszal van baj, mert nagyon is látszik, hogy a fókusz jó... nem tudom mi ez. Tavaly a rózsánál láttam ezt az izét. Úgy tűnik itt lakik a kertemben ez a valami, biztos a Predator vagy manó, vagy tündér, valami elementál. 

kk_img_20230526_135013.jpg

A macsekokkal nem tudom mi volt az este, de Böbe is és Elza is bejött. Böbe valahogy bele tud nyúlni a fejembe és mindig tudom, amikor az ajtó előtt áll és be akar jönni,  mert mindig ajtót nyitok. 
Én amúgy is gyakran tudok dolgokat valahonnan, bár időnként nem értem, de magát az érzést felismerem, amikor valami "download" -ot kapok. Este is kaptam Böbétől és benn is aludtak, sőt a Böbe napközben is benn aludt és csak addig volt kinn, amíg reggel elvégezte a dolgát. Biztos volt valami élményük, olyankor szokott ez lenni, hogy nem szeretnek kinn lenni. 
Reggel felkelni se nagyon akaródzott nekik. Furák, na! 

kk_img_20230525_105037.jpg

***

A tegnapot természetesen a kertészetben nyitottam és nagyon bevásároltam. Azzal a feltett szándékkal mentem, hogy márpedig most betelepítem a lenti részt, ami totál el van füvesedve. Valamelyik nap emlegettem, hogy be kell ültetni, mert különben a természet takarja be. 
Na, hazajöttem egy rakás növénnyel és már egy csomót elültettem, de egyet se lentre... azért majd próbálok oda is tenni. 

kk_img_20230526_114145.jpg

Hoztam egy csodaszép japán füzet is, magas törzsre van oltva... még keresem a legjobb helyét a kertben. 

kk_img_20230526_114132.jpg

Egyelőre a fenti Árnyaskertbe ültettem el egy szép sárga turbáncsövet. Érdekes ez a rész, tényleg azt hittem, hogy az lesz a kert legkopárabb része és nekem most az a kedvencem. 
Elültettem még ugyanide két gólyaorrot is, egy új  gyömbérgyökeret (nincs rajta virág, elvileg piros lesz). 

A magnólia alá (délután süti a nap) beültettem a kőlapok mellé két kis szimpla virágú pünkösdi szegfűt, egy pirosat és egy fehéret. 
Egy ördögszemet is beültettem arra a részre és egy törpe gömb szerb lucfenyőt (Picea omorika Karel).

Aztán bezavart a nyomorult eső. Most már tényleg jó lenne, ha abbamaradna, mert kezd az agyamra menni. Éppen át akartam menni a lúcfenyő környékét egy kicsit kiszabadítani a fűből, mert a cserjés pimpó gyakorlatilag ki se látszik belőle, erre megint minden csupa víz. 
Még jó, hogy behordtam délben a tegnap kaszálékot és szétterítettem az ágyásokban. Jutott a virágosba is, de a zellerek körül is betakartam (félig szalmával már le volt mulcsolva) és a karfiolok köré terítettem belőle. 

Csütörtökön estefelé összeraktam a 3. boltívet is (már többet nem hozok, mert kezd egy kicsit sok lenni), ott fekszik a teraszon, mert a rögzítő tüskéket még nem csavaroztam rá... ááááá, ez a nyavalyás eső mindent elront. 
Egyébként kell a boltív a Clematisnak, amit átültettem, úgy megnőtt, hogy most már nagyon, de nagyon kell neki a hely, hogy fusson. 

 Viszont kinyílt egy másik Clematisom (3 van... eddig...) és valami csodaszép! 

kk_img_20230526_134809.jpg

A rohadt eső meg csak ömlött, úgy tűnt, hogy az összes felhő itt engedi ki a belét, hogy szakadjon belé a menet. Nyáron meg majd esőtáncot járunk, mert tele lesz a puttonyunk a szárazsággal meg az öntözéssel.

És akkor időrendben képek, amiket az utóbbi napokban fotóztam. 

Jezsámen. 

kk_img_20230523_072207.jpg

Ezt a fények miatt, annyira szép. 

kk_img_20230523_072409.jpg

Kivirágzott a napvirág is. 

kk_img_20230523_072537.jpg

kk_img_20230523_072547.jpg

A sziklakertet úgy benőtték a növények, hogy már nem látszanak a sziklák.

kk_img_20230523_072645.jpg

Csupa bimbó minden, itt elöl a törökszegfű, hátul a pompás küllőrojt és  mögöttük a rengeteg, hatalmas szarkaláb. 

kk_img_20230523_072825.jpg

Pünkösdirózsa bokor. 

kk_img_20230524_115105.jpg

Írisz, az előkertben is van egy ilyen színű. 

kk_img_20230524_115251.jpg

Kerti pletyka... tegnap vettem egy másfajta lilát is. 

kk_img_20230524_115324.jpg

Az egyik varjúháj már virágzik a sziklakertben. 

kk_img_20230524_115337.jpg

A tavaly ültettet kis rózsaloncom. :) Már látszanak az új hajtások, jövőre már komolyabb mérete lesz. 

kk_img_20230524_115444.jpg

Ez vadvirág, ezüstös hölgymál, megtartottam talajtakarónak. Most kezdett nyílni. 

kk_img_20230526_125858.jpg

És a cicám, most jó fényben, látszik is, hogy mosolyog. Kis derűs cica. :) 

kk_img_20230524_115617.jpg