Macsekok kertje

Ma se lesz nagy kertészkedés, reggel óta (vagy ki tudja mióta) esik az eső, el van ázva a kert, ami mondjuk nem baj, mert a veteménynek már kellett a víz. Csak hát jó lenne, ha nem mindig hétvégére szarná össze magát az idő, amikor az ember végre kijutna a kertbe egy kicsit kertészkedni. 

Mindenesetre növényeket fogok ültetni, mert tegnap megérkezett a Starkl szállítmányom. Jött két mézbogyó, egy veresgyűrű som, egy kikeleti bangita, egy bugás hortenzia 'Phantom', egy sűrűlevél, 2 óriás árnyékliliom, 2 óriás liliom hagyma, egy bambusz (ami nem tarackolós) és egy piros cserjés pimpó. 
Annak se örülök, hogy az előrejelzés - 4 és -5 fokra módosult keddre és szerdára. Abban reménykedek, hogy nem lesz olyan hideg, a múltkor se közelítette meg itt nálunk azt a hideget, amit jósoltak. Mindenesetre a fügét és társait megint letakarom majd a fátyolfóliával... ez a leszedem-felteszem kezd az agyamra menni. 
Féltem a magnóliát is, a tetején már kezdtek kibontakozni a virágok. 

Le kell majd takarnom a kis fóliaházikót is a fagyok idejére, mert benn van már egy csomó elvetett büdöske és egyéb egynyári és évelő virágok palántának, illetve benn van egy csomó árnyékliliom is, beleértve a most érkezetteket is. 
A cserjéket kiültetem, majd takarom papírral és szénával.
Tavaly is így érkeztek egy márciusi -9 fokos előrejelzés előtt. Akkor még a japán szellőrózsát is kiültettem és semmi baja nem lett. 

Tegnap délután előkészítettem egy újabb ágyást, jó porhanyós volt a föld, könnyű volt villázni. 

kk_img_20230324_112236.jpg

Tegnap macskanap volt, elég sok fotót sikerült róluk csinálni, sőt, Böbike ma reggel is meglepett egy kis oszlopakrobatikával. :D :D 
Herkules a jó időben a tetőn van egész nap, gondolom, hogy bármikor könnyebben ide járulhasson az ablakhoz némi elemózsiáért, mert Herkules a zabálásra bármikor és bármilyen mennyiségben (lehetőleg minél nagyobb mennyiségekben) kapható. Ma reggel még nem kelt fel, de láttam őt a helyén aludni, amikor lementem a pincébe.

kk_img_20230324_132745.jpg

kk_img_20230324_140351.jpg

Elza előszeretettel dagonyázik a kertben... még nem tört ki egy virágot sem, de ami késik, nem múlik... egyfolytában a friss hajtások között hempereg vagy éppen az elvetett répa soron. A kép puszta véletlen, hogy éppen az ágyások közötti járatban fekszik. Tavaly is ezt csinálták, azt hittem egy szál répa se fog kikelni, de végül nem lett baja. 

kk_img_20230324_153903.jpg

 Böbike is rögtön odajön, amikor kimegyek a kertbe, szeretnek körülöttem lebzselni és én is szeretem, ha a közelemben vannak. :)  Szó szerint körbeülnek a macskák, amikor kimegyek. 

kk_img_20230324_153558.jpg

kk_img_20230325_065535.jpg

kk_img_20230325_065620.jpg

Kinyílt az utolsó adag krókusz is, még vannak rajta bimbók bőven, de ma nem hinném, hogy ebben a borús időben többet is megmutatna. 

kk_img_20230324_112419.jpg