Lila cirmos krókuszok

A döglött kígyó másnap reggelre nyomtalanul eltűnt, szerintem RókaKomának lett belőle pár fogára való falat.  Valószínűleg a macsekok is összetalálkozhattak vele, mert Böbe is és Elza is nagyon hamar bejött estefelé és másnap reggel Böbe alig mert kimenni. 
Ilyenkor mindig van valami kaland előzőleg, de aztán gyorsan el szokta felejteni. 

Tegnap szép, napsütéses idő volt, már megmutatták magukat a lilás-cirmos krókuszok is. Sajnos ma megint borús az idő, nem hiszem, hogy ki fogják nyitni a virágaikat.  

kk_img_20230312_110544.jpg

kk_img_20230312_110550.jpg

Színesedik ez a sárga telep is. Olyan jó, hogy ilyen sokáig virágzik. 

kk_img_20230312_121550.jpg

A fehér ibolyák is kinyíltak az udvarban. Sokkal több lesz még, de egy melegzugos résen már szépek. 

kk_img_20230312_142331.jpg

Találtam egy elhullott fadongót, szegényke talán túl hamar felébredt, nincs még annyi nektár, ami neki kellene. Olyan szép, sajnálom. :( Szeretem őket nagyon, csoda szép kékek, nagyon szeretik a muskotályzsálya virágját és az lilaakácot is. 

kk_img_20230312_141334.jpg

Tegnap nagyon örültem, hogy elállt a szél, legalább egy napra kijutottam a kertbe. A nap is sütött, de hűvös volt az idő. 
Nem csináltam túl sok dolgot. Egyrészt tettem ki patkánymérget, mert nem szeretném, hogy az a patkánykoma, aki idemászkál macskakaját enni,  elszaporodjon itt nekem. Most úgy látom, hogy egyedül van még. 
Hogy a macskák ne jussanak hozzá (se a róka), feltettem a patkány útjába egy gerendára a patkánymérget egy vizesflakonban. Akkora lyukat vágtam rajta, amihez ő hozzáfér, de más nem és ragasztószalaggal felfogattam a gerendára. Meglátom, hogy el fog-e fogyni. 

Egyébként tegnap az egyik évelőágyásban tevékenykedtem. felvilláztam két elfüvesedett részt is, kiszedtem a füvet elhordtam a komposztra. Jó sokáig tartott, próbálom azokat az apró fűféléket kiszedni, amiket már mutattam, mert nagyon agresszívan szaporodik, bár itt minden gyom nagyon agresszív. 
Kiszedtem még a füvet a múltkor felvillázott részből is a cserjéknél, nem nagy terület, de akkor is, haladás ez is. 

Gondolkodtam, hogy lassan kéne veteményezni is, de még tegnap reggel is -3 fok volt, jéghideg a talaj, szóval minek még? Úgyse hajt ki semmi, amíg hideg a föld. 

Elza végre kiment egy kicsit. A CicaNéni úgy belakta magát a verandára, hogy alig jár ki. Remélem nyáron többet kinn lesz. Bár nem tudom jó-e neki. Ha kimegy, akkor rögtön rájön a "farokideg", a farkát hajszolja és morog-hörög, mint egy vadállat. Totál ki tud akadni. Azt hiszem szörnyű emlékei lehetnek ennek a cicának. Benn meg nyugisan van, melegszik a radiátoron vagy bungizik... szerintem biztonságban érzi magát itt benn a verandán. 

kk_img_20230312_154407.jpg