Viharos szél és kígyótetem

Nem tudom mennyi kertészkedés lesz ezen a hétvégén, de gyanítom, hogy kb. semennyi. :(

Olyan hatalmas, viharos szél fúj kinn, hogy az rémes. Az ég is be van borulva, bár nincs hideg, reggel 6 óra körül 7 fok volt kinn, de nem szeretek ilyen időben kinn lenni. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül. 

Tegnap délután találtam az udvaron egy szétmarcangolt kígyót... szerintem Böbike volt a tettes. Azért gondolom, mert Herkukes túl lusta ahhoz, hogy vadásszon, a többi kandúrból se nézem ki, Elza meg benn volt a verandán egész estig.
Szóval Böbike lehetett a GyilokMesternő. Arra is gondoltam, hogy esetleg a kocsival hajthattam keresztül csóri kígyón, de nincs kilapítva, hanem ez több helyen is szét van marcangolva. 
Azért rémisztő, hogy ezek az édi-bédi, pihe-puha állatok micsoda szörnyedelmes gyilkosok(kkk) is egyben. Madarakat is simán ölnek. Bezzeg a patkány meg itt mászkál az udvarban, biztos a madáreleségre jött ide, meg komposzt miatt is. A múltkor láttam párszor az ablakban. Először nem voltam benne biztos, azt hittem egy nagy pocok lehet, de aztán idejött a macskakajáért és még fordult is egy "fuvarral". Nem vette észre, hogy ott vagyok... :))))) Bár már lehet, hogy elkapták, mert jó ideje nem láttam. 5 macska zabál itt, mégis szégyen, hogy a patkány az ő kajájukat zabálja... azért édesgettem ide Herkulest (ő volt az első cica), hogy majd levadássza a rágcsálókat. Ehhez képest közös tányérból csemegéznek.

Sajnálom szegény kígyót, gondolom előbújt a napsütésbe és így pórul is járt. Pedig hasznos és tudom, hogy laknak itt a ház körül, behúzódva rejtekekbe, de nem szoktam őket bántani, egyébként is védettek. 
Ez szegény megjárta ha így haladunk nem sok állat marad itt meg a macskák miatt. 

kk_img_20230310_172706.jpg

Tegnap sütött a nap is kicsit, így még szebben kinyíltak a virágok és még pár recéshagymájú nőszirom is előbújt. 
Ez a lila, azokkal a fekete szélekkel valami fantasztikus! 

kk_img_20230310_092225.jpg

Krókuszok még mindig, most ők az igazi főszereplők a kertben. 

kk_img_20230310_092257.jpg

kk_img_20230310_092643.jpg

kk_img_20230310_092648.jpg

kk_img_20230310_092701.jpg

Megjelentek az első bársonyos tüdőfű virágok is. Nem voltam biztos benne, hogy tüdőfű lesz, csak gyanítottam, erdőből hoztam tavaly, ez nem védett. Több tő is van, ez az első, ami kinyílt, de látszik már a bimbó a többin is... csak lenne már jó idő. 

kk_img_20230310_092240.jpg