Tervek és egyebek

Még ma reggel is esik az eső. Előtte hó is esett, mert hátul a tető és egy-két zug a kertben egy kicsit fehérlik és pár méterrel magasabban a dombokon és a hegyeken is látszik a nyoma. Nem összefüggő hótakaró és el is fog olvadni, mert nincs fagy. 
Elég lenne már. Féltem a kövi növényeimet, mert a sziklakert is tocsog a vízben. 
Ez a kövirózsa tavaly óta nőtt meg, valamikor tavasszal vagy nyár elején vettem és egy darab volt csak, azóta szaporodott. Kár lenne, ha kirohadna. 

kk_img_20230101_095840.jpg

Napok óta firkálok és tervezek. Eljött az ideje, hogy most már valódi kertképet alakítsak ki. Elkezdtem megtervezni, hogy mik kerüljenek a hézagokba bár még nem mindenütt tudom, hogy mi kerüljön az adott helyre. 

kk_img_20230119_072631.jpg

Ez itt a fenyő környéke. (az a nagy bunkós izé, az a bugás hortenzia :D :D ) 
Beterveztem két rhododendront is, de nem tudom jó lesz-e nekik, azért kipróbálom. A fenyő mögé a lila, nagynövésűt szeretném, mellé pedig valami sárgát, hogy a bugás hortenziától eltérő szín legyen. 
Van egy-két üres hely is, oda még nem tudom  mi kerül majd, lehet, hogy semmi és mindent távolabb kell vinni. Nagyon nehéz tervezni, mert igaziból nem tudom, hogy széltében mennyire terjed majd ki a fenyő. Nem szeretném az első ágaitól azonnal megszabadítani. 
És vannak a rajzon olyanok is, amik most ott vannak, de át fogom ültetni, pl. a bordó krizantém átkerül onnan valahová máshová és lehet, hogy az őszi kikerics is, de az még nem az idén. 

Ezen a részen (alsó kép) nem tudom mi legyen. A jobb oldalon az oszlopos tiszafa már ott van és a bőrlevél is. Illetve a tiszafa melletti részre majd áthozok bőrlevelet máshonnan. Most egy páfrány van ott, amit szintén át fogok ültetni a fenyő mellé, illetve a falra borostyánt fogok mászatni. Északi fal, a borostyánnak jó lesz ott. 

Viszont a többi helyen nem tudom mi legyen. Az ott nem rendes talaj, hanem alatta tufakövek vannak, amiket nem szeretnék onnan kibányászni. És van ott egy nagy rakás kő is, amiket lehet, hogy fel fogok halmozni egy fallá és tele rakom sziklakerti dudvákkal, de a 'placc' még mindig üres. Ez a terasz melletti rész. Arra is gondoltam, hogy így marad, befüvesítem és pár tőkével (ülőkének) kiteszek egy tűzrakót középre. (A perspektíva azért nem jó a rajzon, mert azt a részt alaprajzként akartam, hogy tervezhetők legyenek rá a növények, vagy akármi, csak épp nincs rá ötletem a tűrakón kívül).

kk_img_20230119_072613.jpg

Ez meg Böbike. 

kk_img_20230114_083831_1.jpg