Új szerzemények

Nagyon úgy néz ki, hogy hó végéig nem lesznek komolyabb fagyok, ezért úgy döntöttem, hogy kibugyolálom a növényeket a takaró alól. 
Remélem nem hajtottak ki alatta... de szerintem így betakarva biztos, hogy tönkremennek, amúgy meg nem biztos. 
Majd nagyon figyelnem kell az előrejelzést, hogy amikor hidegre fordul (ha egyáltalán), akkor gyorsan visszacsomagoljam őket. 

Úgy terveztem erre a hétvégére - mivel nem vagyok még elég jól - hogy ültetni fogok. Benn. Csak pár évelő virágot akarok eltenni magról, hogy legyen mivel bíbelődnöm az ablakpárkányon és hogy úgy érezzem kertészkedek. Nem ültetek el sokat, mert márciusban majd kell a hely a zöldségfélék palántáinak (paprika, paradicsom, padlizsán). Az igaz, hogy hamarosan lesz új hely a palánták számára. 
Vettem egy 1*1 méteres, 85 centi magas melegágyat, ami fémből van alul és üvegezett felül, nyitható ablakokkal. Még nem érkezett meg, de szerintem a jövő héten megkapom. 

vidaXL barna melegház horganyzott acélból 100 x 100 x 85 cm

Ez nemcsak a palántáknak lesz jó, hanem azoknak a növényeknek a teleltetésére is, amik kinn nem maradhatnak, de benn meg túl meleg van nekik. Pl. a bugatölcsérek is ilyenek és a Nierembergia is. 
A bugatölcséreket ki kell hoznom a pincéből, mert nem fogják túlélni a túlzott melegben. Már elkezdtek felnyurgulni. 

Úgy terveztem, hogy a melegház aljába teszek egy csomó apróra darabolt vékony gallyat. Rengeteg van belőle a kertben, még a kivágott fákból maradtak itt, már jó korhadtak. Ezek fölé teszek szénát és a tetejére földet. 
A Penstemonokat belesüllyesztem, hogy a széna melegítse őket.
Illetve azok az évelők is ide kerülnek, majd, amiket az ablakban kezdek el most növeszteni. És persze az újonnan szerzett évelők is, amiket tegnap vettem a LIDL-ben. Mert hát ezt már tudjuk, hogy nem tudom ott hagyni, ha már vannak. Beteszem őket cserépbe és egyelőre a védett kis melegágyban lesznek. Télállók, tehát ki lehetne őket tenni, de eddig a meleg boltban voltak, sokkot kapnának, ha kiültetném őket a hideg földbe.
Ámbár tavaly megtapasztaltam, amikor a márciusi -9 fok előtt  a Starkl kiküldte az összes növényt... egy életem - egy halálom alapon kiültettem őket - merthogy télállók - és mind túlélte a márciusi többnapos fagyokat. 

6 félét vettem, kétfajta árnyékliliomot, egy rózsaszínű cickafarkat (tavaly nem maradt meg), egy lila phlox-ot (ilyenem volt tavaly, de nem vagyok biztos abban, hogy ki fog hajtani, olyan, mintha az aszály elvitte volna), díszcsorbát (sajnos tavaly ez se kelt ki, de azt hiszem én rontottam el, mert mélyre ültettem). Azt olvastam, hogy a díszcsorbát nagyon sekélyen kell ültetni. És egy fáklyaliliomot, mert tavaly magról az se kelt ki. 

img_20230106_131947.jpg

 

Herkules úgy tűnik jobban van, szerintem a Béres csepp használ neki. Most is lenn fekszik a meleg dobozban, ami be van gyógyítva a széna közé. Úgy látom nagyon örült a szőrikés takarónak, amit beraktam neki. :) Azóta a dobozban tanyázik.