Szaporulatok

Úgy tűnik, hogy vannak növények, amikre majd vigyázni kell, hogy ne szórják el a magjukat. Egyelőre nem bánom, hogy szaporodnak, de majd eljön az az állapot, amikor már nem lesz kívánatos belőlük több. 

Az egyik a kék iringó, erről már írtam. Rengeteg pici növény kelt ki, ahol széthullatta a magját, még a végén árulni fogom. Közötte sajnos már látom, hogy kibújtak a tulipánok, nem örülök, mert még jöhetnek nagyobb fagyok (gondolom majd jönnek is) és a akkor tönkre fogják tenni. Legalább egy kicsit hűlhetne az idő, hogy ne induljon be a kert nagyon. Nárciszok és krókuszok is bújtak már elő...

kk_img_20230101_095607.jpg

kk_img_20230101_095601.jpg

A másik a bársonyos kakukkszegfű (rózsaszínű), úgy tűnik nagyon jól érzi magát nálam, mert belőle is lett egy csomó fióka. 

kk_img_20230101_095500.jpg

kk_img_20230101_095513.jpg

És a délszaki kutyatej is kitett magáért, 3 új, kis növényt találtam (eddig) a kertben. 

kk_img_20230101_095747.jpg

kk_img_20230101_095817.jpg

kk_img_20230101_095825.jpg

 

És persze megint rendeltem... komolyan, már alig merem leírni. :))))

Csak nézegetni akartam, mert imádom nézegetni a virágok képeit és olvasgatni, hogy melyik mit szeret. Bekukkantottam a borkóró miatt a Kincsesliget oldalra és megláttam, hogy van megint erdei borkóró mag. Amikor legutóbb rendeltem, akkor éppen ki volt fogyva, de megnyugtattam magam azzal, hogy van másik  kétféle borkóró magom is, elég lesz az nekem... hát ja! 
Tegnap megláttam, na meg mákkórót is, ott lett végem. Lehet, hogy önmagában a borkórót még el tudtam volna engedni, de így együtt már nem ment a dolog. Csak kettőt meg nem rendel az emberlánya... :D :D 

Így aztán jön megint 7 féle virág:

- Erdei borkóró színkeverék
Gumós macskahere
Magas mákkóró korall virágú
Óriás fejvirág (Cephalaria gigantea)
- Prérimályva színkeverék (Sidalcea malviflora 'Starks Hybrids')
- Menyecskeszem nagynövésű színkeverék
- Dúsvirágú verbéna kék 

Csak győzzem majd őket elültetni és felnevelni.