Őszi munkálatok

Tegnap nagyon eredményes voltam, még fel is villáztam a paradicsomok helyét és a mellette lévő hagyma ágyást is, amibe már nem tettem semmit a hagyma után. Visszahúztam rá a maradék szalmát, de az az igazság, hogy nem sok maradt a mulcsból. Ezen az ágyáson rengeteg falevél is volt mulcsként, meg a kiszedett borsószárak, de szinte teljesen eltűntek. 

kk_img_20220924_141228.jpg

Ez pedig a péntek délután felvillázott rész, úgy döntöttem, hogyha begyomosodik, akkor idén már hagyom, majd tavasszal előveszem a kapálógépet és átforgatom:

kk_img_20220924_164114.jpg

Ezen az üressé vált hagymaágyáson is érdemes elgondolkodnom, mert simán lehetett volna zöldbabot, vagy a most éppen másutt növő kései retkeket, a kínai kelt és a rapinit  ültetni utána és ha így variálok, akkor jóval kisebb hely is elég lehet a veteményesnek. 
Az idei évnek sok tanulsága volt, pl. nem kell ennyi paradicsom sem és nem ezeket a fajtákat fogom ültetni jövőre, hanem valami normális méretű fajtát, mert ezek akkorára nőnek, hogy létráról is szedhettem volna a paradicsomot, már ha termett volna. 

Találtam még pár uborkát is, odaadtam apunak, meg paprikákat is, patisszont, cukkinit és pár padlizsánt is. A zöld paradicsomokat pedig beraktam egy üvegbe a pincébe, állítólag megérik benne, majd meglátom. 

Sajnos nem tudtam lefotózni, de a Böbe haláli volt. Mostanában meg szokta kergetni Elzát, de csak akkor ha Elza nem veszi észre és lopakodni tud. Közelre és akkor feláll kétlábra és széttárt karokkal rárohan Elzára. Biztos nagyobbnak akar látszani, de annyira mókás olyankor, hogy az hihetetlen. 
Ha viszont Elza észreveszi őt, akkor nem mer arcoskodni vele, mert Elza nyugodt, van tekintélye és alapvetően semmibe veszi őt, de örülök ennek a harcoskodásnak, mert látom, hogy a Böbe tanul. Megtanulja kivívni a helyét. Egyébként szerintem Elza az anyja és Herkules lehet az apja, mert ők egy pár voltak és most is kedvelik egymást, csak éppen Elza már ivartalanítva van, bár Herkulest ez nem nagyon érdekli, amikor rajta van a hoppáré.

A kolbásztökkel kapcsolatban arra jöttem rá, hogy meg kell nyesni, de nagyon, jól megszaggatni róla a mindenfelé folyó szárakat és akkor összecsinálja magát és elkezd teremni. Legalább 20 kis tököt letépkedtem róla, mert nem nőnének már meg. Hagytam rajta még 3-4 darabot, amiknek van esélye, több nem kell, sőt ennyi is sok már. 
És hát... a dzsumbuj...

kk_img_20220924_141244.jpg

Elültettem az összes ÚjDudvát, ez a krizantém már kezd elvirágozni, de ez a szín áttelelő (azt hiszem, a krizantémnál sose tudni) és majdnem mellé ültettem a tollborzfüvet is. Új évelőágyás alakul. 

kk_img_20220924_163853.jpg

kk_img_20220924_163859.jpg

A dáliák nagyon nyomják. Ezek kaptak öntözést a kritikus időszakban. 

kk_img_20220924_163953.jpg

Szoktam csodálni, hogy másoknál olyan szép zöld a fű, de most nálam is szép. Ahogy a szélek kialakulnak, úgy kirajzolódik szépen a gyep határa is. Illetve nem gyep, mert nem füvesítek, van ebben minden, de fokozatosan majd karbantartom. Kivagdosom a pitypangokat közüle, úgyse tudom mindet, de nem akarom, hogy elnyomja a füvet. Elvileg a jobb oldalon is kövek vannak határként lerakva, de benőtték a virágok. Zömében egynyáriak, de még szépen nyílnak, még nem szedem ki őket.

kk_img_20220924_164820.jpg