Gázszámla és virágok

Ma reggel már csak 19,9 fok volt benn a házban, bekapcsoltam a kazánt. Itthonról dolgozom, egész nap a gép mellett ülök, én ugyan nem fogok fagyoskodni. 
Ez egy új kondenzációs kazán, most 55 fokos vízzel megy, szerintem benn leszek a meghatározott kereten, vagy csak kicsivel lépem túl. Ha nem választom szét, hanem átlagban számolom köbméterét, akkor nem olyan hatalmas az emelkedés. Persze ez egy kicsi ház, a nagy alapterületű hodályokban gondolom most nagy lehet a baj. Sok ház olyan kialakítású, hatalmas terekkel, ahol még az is nehéz lesz, hogy átgondolják mit zárjanak le. 
Nem volt az embereknek idejük, hogy előkészüljenek, sokaknak se pénzük, hogy átalakítsanak bármit is, nehéz tél lesz ez sok ember számára. Reméljük, hogy legalább az időjárás kegyes lesz hozzánk.

Egyébként megjött az első emelt gázszámlám, 6 ezer forinttal több, mint volt, ez kibírható és úgyis visszafogom azzal, hogy a verandát majd csak akkor fűtöm, amikor tényleg nagyon hideg lesz kinn. Tavaly végig ment a fűtés a verandán is, nem igazán spóroltam vele, pedig valóban nem volt szükséges egész idő alatt fűteni. És tavaly sokszor magasabbra is tekertem a fűtést, majd az idén ilyet nem csinálok, vagy nem gyakran, hanem többet mozgok. Meg amikor kimegyek a kertbe, (főleg hétvégén, amikor szinte egész nap kinn vagyok) akkor lejjebb veszem egy fokkal és majd veszek melegebb cuccokat is, bár én nem pólóban rohangásztam itthon télen eddig sem, hanem vastag pulcsiban voltam és ahogy ezt az emelkedést nézem (ha megtartható lesz így), akkor nem kell eljutnom a cicanadrágig, maradhat a "mackó". :))))

Az őszi kikericsek egyre szebbek, ez az első adag lassan el is virágzik, a következő képen pedig már nyílik az újabb fajta.  

kk_img_20220912_122211.jpg

kk_img_20220913_075515.jpg

A tavasszal, vagy nyár elején ültetett Clematis is megajándékozott az első virággal. 

kk_img_20220912_122353.jpg

A varjúhájat nagyon szeretik, rengetegen zabiznak rajta. 

kk_img_20220912_122521.jpg

Ez pedig a virágzó kékszakáll közelről és távolról. Egészen sok növény virágzik ilyenkor ősszel és a mirigyes őszirózsák majd még csak most kezdik, a krizantémok pedig még később. 

kk_img_20220912_180125.jpg

kk_img_20220912_181915.jpg

Ez pedig egy kicsit más szögből innen eddig nem igazán fotóztam. 

kk_img_20220912_181634.jpg