ÚjDudvák, mulcsozás és Elzu pofija

Tegnap délelőtt megint bementem a kertészetbe és hazajöttem egy fügefával, kétféle izsópfűvel, egy fehér kasvirággal és egy fehér macskafarkú veronikával. Valamint a Penny-ben is vettem egy érdekes krizantémot majd kiderül áttelelős-e és még anyuéktól is hoztam a kertből egy kis kecskerágót. Utóbbi van már, szintén anyuéktól és egészen szépen gyarapodik, annak ellenére, hogy tavaly tavasszal leharapta a szarvas, amikor bejött a kertbe. 
Ez megint 7 ÚjDudva és hoztam még 3 zsák nagyméretű fenyőkérget is. Amikor először vettem, akkor hoztam aprót is, de a nagyobb jobb, a kicsit nagyon hamar eltűnik és ami azt illeti - nagy meglepetésemre - úgy tűnik, hogy a nagy se tart majd túl sokáig. 
Eredetileg rongyot venni mentem, de sokkal jobban örülök ezeknek, mintha vettem volna valami rucit. Esküvőre kellett volna valami, de azt hiszem végül majd mégis megoldom a kipucakodást valami meglévőből és ezért hajlandó vagyok meghozni azt az áldozatot, hogy fogyok egy pár kilót... legalább valami hasznom is lesz az egészből. :)))

kk_img_20220716_144402.jpg

Ma reggel ki is mentem a kertbe és elültettem a fügét. Tegnap járkáltam egy darabig körbe-körbe, hogy hol legyen a helye, ki is találtam, de végül nem oda tettem. Betettem a két ház közé, a szomszéd felé eső részre, mert szerintem ott  kapja a legtöbb napot és viszonylag védett helyen is van. Van a szomszédnál is egy fügebokor, nem nagy még, de eléggé szélnek kitett helyen van, ráadásul az északi oldalon és mégis áttelel neki, bár be szokta bugyolálni télen. 
Meglátom milyen helye lesz ott, ahová tettem. Idővel, ahogy nő a füge, az eprest majd el kell költöztetnem onnan, de az epres úgyis vándorol pár évente. 
Babits fügét vettem, nem ismerem a fügefajtákat, de a fiatalember a kertészetben mindent elmondott az ott lévő fajtákról és emellett döntöttem. Fantasztikus az a srác, az égvilágon mindent tud a növényekről, nemcsak azokról, amik a kertészetben vannak, hanem úgy általában mindenről. Úgy szeretem hallgatni, amikor mondja. :) 
És tényleg jól mondta, itthon én is utánaolvastam a FügésEmber oldalán és jót vettem. Remélem 2-3 év és lesz rajta termés. 

kk_img_20220717_101822.jpg

Kiraktam ma a maradék 2 zsák szénás szalmát is a kertbe az örökzöldek és a barátcserje köré és a füge köré is, kellett is, mert friss volt és zsákban bepenészedett volna. A 3 zsák fenyőkérget is kiöntöztem azokra a részekre, ahol megkezdtem előzőleg a fenyőkéreggel a mulcsolást. Főleg azon növények köré tettem, amik nagyon vízigényesek, mint pl. hortenziák és a páfrányok. Vastagítottam az előző réteget, mert megint jön a hőhullám... nem elég a szárazság... semmi esőt nem ígérnek. 

kk_img_20220717_101743.jpg

kk_img_20220717_102022.jpg

kk_img_20220717_102037.jpg

Elzu arcát megcsípte valami, biztos darázs, úgy be volt dagadva a fél pofija, hogy csuda, de már jobb. Kicsit pránáztam neki, egészen hihetetlen, hogy a cicák hogy szeretik ezt. Ott hadonászok előtte a kezemmel és még oda is tartja a pofiját. Az emberek közül nagyon kevesen érzik, amikor csinálok valamit, de a cicák! Fantasztikusan élvezik, Böbe is szereti. :) 

kk_img_20220715_185640.jpg