Mindenki kicsődült

... még én is! :))))

Learattak valami gabonát itt a szomszédban, nagyon megörültem neki, ki is mentem megkérdezni, hogy lesz-e eladó szalma, de azt mondták, hogy nem szedik össze, mert nem érdemes. Megkérdeztem, hogy ha ott hagyják, akkor vihetek-e belőle és megengedték. Hát én úgy örültem, mint majom a farkának így a következő hőhullám előtt! Tulajdonképpen a kertemet menti meg most ez a szalma. Illetve nagyon vegyes fűvel, biztos egy csomó magot is behozok vele, de az idén megtanultam, hogy a gyom is értékes. Most nem azért, hogy komposztáljam, hanem, hogy körberakjam vele a növényeimet. 
Mindenképp kell majd vennem szalmát, de most rögtön hoztam be belőle pár zsákkal és azonnal körberaktam egy csomó növényt, uborkákat, a padlizsánokat, paprikát, fehér karalábét. Vittem még egy kicsit a paradicsomra is.
Úgy leizzadtam, hogy csak úgy ugrottam fejest a fürdőkádba utána, de nagyon örülök most! 
Még ma is kimegyek reggel és szedek pár zsákkal, hogy  a virágágyásaimra is tudjak tenni mulcsnak. Komolyan mondom, hogy ilyenkor szoktam mondani, hogy szeret engem a JóIsten, mert szalmát kívántam mulcsnak és azonnal meg is kaptam.  Nagyon hálás vagyok érte. :) Hihetetlen, hogy milyen apró dolgoknak mennyire lehet örülni. :)

És ahogy elment a kombájn, mindenki rögtön kicsődült a tarlóra, rögtön megjelent a falu gólyája a már majdnem akkora gyerekével együtt, mint ő maga, egy őzike és később egy róka is. Gondolom lesz nagy vadászat, a pockok rejtekhelye is fel van fedve, szerintem a macskáim is mind kinn voltak egész éjjel, bár nem lehetett nagy fogás, mert olyan éhesen jöttek haza korán reggel, mint a farkasok. Na meg én is kicsődültem a zsákjaimmal és amint behoztam a szalmát, a kertbe meg becsődültek a rigók szedegetni a magokat, amik benne maradtak.  :D :D
Jövőre lesz mit kigyomlálni a földből, sőt, eldöntöttem, hogy tavasszal előveteménynek  és zöldtrágyának fogok vetni mustárt, vagy szoktak valamilyen fajta retket is, nem emlékszem most a nevére. 

Viszont most nagyon sok minden be van már takarva a kertemben, nem szép, de nagyon hasznos. A képeken látszik, hogy hová kell még tennem majd belőle. 
Így most nem az van, hogy öntözök és azonmód el is párolog és felszárítja a nap és/vagy a szél, a növények meg nem nőnek sehová, hanem feltöltöm vízzel a talajt a növények körül. Épp ma néztem, hogy a bugás hortenzia alatt milyen jó nedves a talaj. Még kora tavasszal raktam körbe szalmával, akkor a fagyok ellen, mert a leghidegebb napok előtt küldte ki a kertészet. De a paradicsomok is kezdik felszívni magukat, pedig csak pár napja raktam körül őket, de már a leveleik is másképp állnak, nem olyan aszottak és összehengeredettek, mint előtte voltak. 
Szerintem egy lépésre vagyok a mélymulcsos, szalmás trágyában dagonyázós, permakultúrás  kertészkedéstől, de az tisztán látszik, hogy a régi falusi, ások, forgatom a talajt, tip-top, seholegyszálfű és pocsékoljuk a vizet, a csupasz, meztelen, védtelen föld meg pillanatok alatt kiszárad kertészkedésnek vége. 

Azon gondolkodtam, hogy majd ősszel összegereblyézem a cuccot, mert trágyát akarok bekapálni a földbe és utána szépen ráterítem a talajra és tavasszal már közé ültetek az eleve takart talajba. 

kk_img_20220712_194830.jpg

Ez az örmény méteres ubi, már van is rajta 3 darab. 

kk_img_20220712_194843.jpg

kk_img_20220710_120637.jpg

kk_img_20220712_194925.jpg

kk_img_20220712_194943.jpg

kk_img_20220712_195017.jpg

Ez a kibédi barna uborka, egy darab volt rajta eddig. Érdekes, kemény a héja, de belül az uborka nagyon finom, nagyon roppanós volt és egyáltalán nem keserű, pedig öntöztem. 

kk_img_20220712_195025.jpg

kk_img_20220712_091403.jpg