Mindenfélék

Esik az eső! Most! Nem nagy eső, csak egy zápor, de most minden liter víz aranyat ér. 

Reggel a még meglévő szalmámmal és a komposztban lévő, még nem komposztálódott cuccokkal lemulcsoltam az egyik uborkát és a paradicsomokat, mert úgy láttam, hogy azoknak van a legnagyobb szüksége rá. Előtte is és utána is nagyon beöntöztem őket és most még esőt is kaptak, remélem a mulcs jól fogja tartani a nedvességet és nem engedi nagyon felmelegedni a talajt sem. 

Az uborkán már látszik, hogy nem engedte le a leveleit, hetek óta össze volt már lottyadva, akárhogy öntöztem. Most legalább uborkának néz ki. A paradicsom még nem szedte össze magát, de majd az eső után biztosan sokkal jobban fog kinézni. Nem is tudom egyébként, használ az öntözés, de semmi nem úgy nő és semmi nem olyan a kertben, mint szokott. Már írtam, de mintha sivatagban kertészkednék. 

kk_img_20220710_120539.jpg

kk_img_20220710_121322.jpg

A kaszát is elővettem, bár már halottnak a csók, mert a sok toklászfű mind magot hozott, én is tele voltam már toklásszal, úgyhogy ez inkább csak szépészet lett... hamarabb kellett volna. De legalább a sok szilvafa sarjat is levágtam végre, nem akarom, hogy megerősödjenek. 

Tegnap pedig az előkertben tevékenykedtem, kiástam a citromfüvet, van másutt is, nem kell annyi és egyébként is túlzottan terjed. A helyére ültettem a phloxot, de még más is fér majd oda. Másik részen kiástam a jácinthagymákat és odaültettem az egyik mondardát, elé pedig szépen visszaraktam a jácintokat. 
Kiástam az egyik fajta díszhagymát is, nem volt már szép és tényleg, tele volt apró picike hagymákkal, még nem tudom hová ültetem majd vissza. A helyére rózsát tettem. 

Kiástam ugyanis az anyák napján vásárolt és el is ültetett törpe rózsákból kettőt. Már akkor gondoltam, hogy nem lesz úgy jó, mert minden cserépben 4 tő volt, az 12 rózsa, tegnap így 8 rózsát ültettem szét végül. Az utolsót  majd később, mert éppen virágzik, most nem akarom bolygatni.

Ma pedig felcsodaásóvilláztam egy darabot még a kút  mellett és beleültettem a mahóniát... lehet, hogy majd azt az egészet is meg kell mozgatni ott, mert az a hely lenne jó egy esőkertnek. Mélyedést kéne ott kialakítani, picurka tavat, ahová beleengedném az esővizet és az partjára lehetne a vízigényes növényeket ültetni... szerintem ősszel megcsinálom, akkor még nem fogják bánni a növények, ha bolygatom őket. Még nem nagyok. 

Levágtam a szarkalábakat is tövig, aztán jól beöntöztem őket, az összevagdosott szárakat pedig köréjük raktam mulcsnak. Lassan, de biztosan növekszik a kertben a mulcsozott részek területe. 

Közben szinte észrevétlenül kinyíltak a záporvirágok is, tavaly szedtem a magját egy parkban.

kk_img_20220709_144644.jpg

kk_img_20220709_144653.jpg

Csodaszépek a verbénák is.

kk_img_20220709_144728.jpg

Már alig várom, hogy ez a liliom kinyíljon végre. 

kk_img_20220709_144832.jpg

Látszik, hogy mennyi szabad terület van a kertben, ami még nincs beültetve, pedig mennyi növényt elültettem már! Persze ezek az új részek és még össze is fognak nőni, de hely is van még bőven. 

kk_img_20220709_144900.jpg

Az echinaceákat imádják a rovarok. 

kk_img_20220709_145057.jpg

És kékül már az iringó is. Magról nem kelt ki sajnos, ezt a Lidl-ben vettem, ez is a pinceablakban növekedett. 

kk_img_20220709_145105.jpg