Veteményes eső után

Ahhoz képest, hogy 20 fokos hajnalt ígértek, itt szerencsére csak 16 volt kora reggel. Fel is húztam még 5 óra előtt a redőnyöket, mert úgy jobban jár a levegő és le tud hűlni a ház.
22,4 fok van most, kíváncsi vagyok mennyire melegszik fel napközben, bár most már napközben az ablakok is be vannak csukva, az egyik redőny teljesen lenn van.
Ősszel ültettek egy fát az ablak elé, mert az egyik előtt van egy nagy orgonafa és rengeteget jelent az árnyéka ilyenkor és amúgy meg nem sötétít zavaróan.

Tegnap megláttam, hogy már van zöldbab, gyorsan le is szedtem, hogy a melegben ne öregedjenek el. Vegyesen lett sárga és zöld. Mindig ültetek mindent, bár a zöldet én jobban szeretem. Ezek bokorbabok, a keleti ölesbab még el se kezdett futni se, a "furababot" meg későn ültettem, de szerintem még lehet belőle valami. 
Ezek a bokorbabok, kicsit földes minden, de olyan szép, üdék az eső után. :) (Ezek vasárnap reggeli képek)

kk_img_20220626_075325.jpg

kk_img_20220626_075330.jpg

Lassan lesz cukkinim is.

kk_img_20220626_075349.jpg

A paprikák is növögetnek. 

kk_img_20220626_075405.jpg

Remélem lesz padlizsán is, azt hiszem nekik sokkal több víz kell majd azon a helyen ahol most vannak. Bár tavaly se vittem nagyon túlzásba az öntözésüket és szépen termettek. Meglátjuk mi lesz belőlük. 

kk_img_20220626_075430.jpg

Közel nem olyan buja a kert, mint tavaly volt, de azért minden van benne, csak kicsit fura, Minden valahogy hátrébb van, mint máskor. 

kk_img_20220626_075533.jpg

Ennyi babot szedtem le és az első koktélparadicsomok és megértek. 

kk_img_20220626_081141.jpg

Meg is mostam, tisztítottam és blansíroztam. Két zacsival lesz, egy sárga és egy zöld. 

kk_img_20220626_124233.jpg

Kezdik a kúpvirágok is! Imádom őket, az idén a tavaly szétszórt magokból igazi virágtenger lesz (ha nem száradnak ki).

kk_img_20220626_075456.jpg

Még tegnap reggel gyorsan kiültettem a jó nedves földbe (persze meg is öntöztem) a maradék téli karalábékat és összesen 2 db leveles kel kelt ki, azokat is. Nem baj, hogy csak kettő van, mert van toszkán fekete tépőkel is 3 darab, ez így bőven elég lesz. Kicsit sajnálom, hogy végül nem neveltem kínai kel palántát, se vöröskáposztát, lehet, hogy jó lett volna, de még lehet, hogy teszek pár szem magot palántának pohárba. 

És még gyorsan kiültettem a sárga ternye palántákat is, jó sok volt, de több helyre is tettem belőle a kertben. Szélekre (amik most szélek, aztán majd lehet, hogy később át kell helyezni őket), mert ez a virág olyan helyekre való. Na, most ezeket is öntözhetem majd. :)