Szombat

Elnézve az időjárás előrejelzést, az elkövetkező két hét nem a kertészkedésé lesz. Majd megevett a fene, hogy bemenjek a kertészetbe délelőtt, de minek? Úgyse fogom elültetni ebben az elkövetkező hosszú hőségben, ráadásul helyet is kéne előkészíteni és locsolni is... szóval lebeszéltem magam.
Annál is inkább meg kell gondolnom hová megyek, mert tegnap csak úgy megadta magát a klíma a kocsiban. Ma reggel elrongyoltam a szerelőhöz, próbálták is feltölteni gázzal, de sajnos nem segített rajta, valami más baja van és ők nem tudják megcsinálni, kaptam viszont egy telefonszámot, fel is hívtam, majd hétfőn reggel megnézi. 
Nem tudom mi van, ez most egy sorozat. 2 hete a mosógép nem centrizett ki, elkezdtem keresni, hogy tudnám érvényesíteni a garanciát, amikor láttam a leírásában, hogy előfordulhat ilyen, ha kevés volt benne a ruha. És tényleg, áramtalanítottam - a leírása szerint -  hogy elfelejtse magát és azóta megy a centri. 
Aztán a héten a sütőm állt meg, rögtön néztem a biztosítékokat, az jó volt, a villany is jó volt, mondom akkor nézem a konnektort és lőn: az elosztó döglött meg. Gondoltam is, hogy jön még valami, hát jött is. Remélem ráadás nem lesz. 

Szóval az elkövetkező időben azt hiszem a kertészkedés az öntözésben fog kimerülni, de azzal együtt se tudom, hogy megmaradnak-e a növények. Olyan a talaj, mintha sivatagban kertészkednék, alig van nyoma az öntözésnek is, úgy eltűnik a víz pillanatok alatt. Eső a múlt csütörtök este volt és pénteken is volt egy nagy zuhé, de nyoma se látszik... porzik a kert. 

Tegnap bevittem a pincébe a kis melegházat, mert ha jön a 37 fok, akkor meg fog olvadni kinn a napon a műanyag "ruhája". A teraszon amúgy is nagyon meleg van és amilyen szelek vannak, a napernyőt se túl sokszor tudtam még felhúzni, hogy védje. Bevittem a kis fémpolcot is, az egyiket, a másik kinn maradt, arra raktam - egy árnyékosabb részen - a még növekvő palántákat. Még nő egy rakás haranglábam is, kokárdavirág, sárga ternye stb. 

Szóval azt hiszem vízhordólány leszek az elkövetezendő időkben, oszt annyi a kertészkedés. Mondtam már, hogy kezdem utálni a nyarat? Azzal szoktam magam vigasztalni, hogyha az ausztrálok kibírják az 50 fokot, akkor bennünk is van még potenciál, de hogy a kertben lesz-e, az majd kiderül.

Tegnap szedtem mahónia magot, el akarom ültetni, hátha kikelne. Sajnos azt nem tudtam megmenteni, amit a tuják alól bevettem cserépbe. Kár volt bolygatni, ott kellett volna felerősíteni helyben, de hát ennek már utána vagyok. 

A virágok azért nyílnak és a ribizli is érik vagy már érett... le kéne szedni. 

kk_img_20220623_124356.jpg

A fehér ürüm annyira mutatós a kertben, hogy máshová is fogok belőle tenni, ráadásul nagyon bírja a szárazságot. Előtte kasvirág van. 

kk_img_20220623_125346.jpg

Nyílik a másik bugatölcsér is, ezt is Deresből hoztam. 

kk_img_20220623_124801.jpg

kk_img_20220623_124822.jpg

Lepkevirág és a piros Monarda

kk_img_20220623_124946.jpg

Rózsaszínű kasvirág, ezt is magról ültettem tavaly és idén tavasszal ültettem át a helyére a virágiskolából. 

kk_img_20220625_112825.jpg

kk_img_20220623_125314.jpg

A bokor alatt pedig bundásvirág virít! :D :D 

kk_img_20220625_115434.jpg