Újabb és régi virágok

Most, hogy végre az éjszakák se olyan hidegek és volt eső is, nagyon nekilódultak a növények a kertben. 

Valahogy az idén a veteményes nem köt le annyira, mint a virágos-parkos rész. Persze a veteményest is gondozom, mert  nem szeretném, hogy a fagyasztó üresen maradjon télire, de a parkos rész szépen alakul és most, hogy jól megnőttek a virágok, már kezd alakot ölteni. Amikor majd a sok egynyári is kinyílik, ez egy csoda lesz. 
Már megkezdték, pár kék mézontófű már kinyitotta a virágait és most látom, hogy ennek a növénynek a levele is nagyon szép. Meg se ismertem, mert tavaly 1 darab nyílt ki, azt is alig 10 centis kis mütyür volt, de legalább magot tudtam szedni róla. El is vetettem tavasszal és most már szép, egészséges növények fejlődtek belőle. Úgy tűnik jobb helyen is van és kapott elég esőt is. 

kk_img_20220609_084058.jpg

Kezdenek tényleg betelni az ágyások, sőt az idén az egyik helyen már kezd mutatkozni az is, hogy kissé túl sűrűre sikerült az ültetés, na meg a kúpvirágok is rátesznek egy lapáttal, mert nagyon sűrűn kikeltek a tavaly széthullajtott magokból. Teljes virágzásukban szerintem csodásak lesznek, de most még éppen csak kezdik. 

kk_img_20220609_083949.jpg

Kinyílt a muskotályzsálya is, imádom ezt is, de magba menni már nem fogom hagyni, mert kiirthatatlan és nagyon erőszakosan terjed. Rosszabb, mint a búzavirág, pedig az se semmi. 

kk_img_20220604_141841.jpg

A ligetszépék is kinyíltak és még fognak is virágozni egy darabig. Most már több helyen is vannak a kertben, hadd terjedjenek, jó kis évelők ők is és kb. mindent kibírnak, a legnagyobb szárazságot is. Az első képen lévőt tavaly kiszedtem a régi helyéről és elfejetettem elültetni. Napokig kinn hevertek a napon a kis gyökeres növények, mire beléjük botlottam és elültettem őket. Nem maradt meg mind, de után jött a nagyon száraz ősz és tél és mégis kivirított. Szóval tényleg mindent kibír ez a növény. 

kk_img_20220609_084123.jpg

kk_img_20220609_083732.jpg