Gyógynövény gyűjtés

A FarokNagyÚr (Herkules) úgy tűnik teljesen elveszítette a tekintélyét az udvarban, amióta betegeskedett.  Ma elég provokatívan odasétált a csajokhoz, akik ezelőtt elszaladtak előle, főleg a Böbe, de most semmi. Rá se hederítettek, önfeledten  heverésztek, a fejüket se emelték fel. Pedig a CicaÚr direkt odament, tényleg egész közel, de senki nem törődött vele. Nagy presztízsveszteség ez neki!  :D :D 
A csajok meg egész nap körülöttem lebzseltek. 

Böbe

kk_img_20220528_133557.jpg

Elza

kk_img_20220528_141747.jpg

A mai nap délelőtt a kaszálásról és a gyűjtögetésről szólt. 

Reggel kimentem és levágtam a füvet a ház előtt, mert már vállalhatatlanul nagyra nőtt. Aztán végigmentem a kerítés mellett is kívül kb. 80 cm szélességben, mert sajnos a szomszéd nem vágja... borzasztó, rengeteg gyalogbodza nő, már jön befelé a kertbe is, alig győzöm irtani. Már mellmagasságig ért a fű... Hátul a kert végében nem vágtam le kívül, ahhoz már nem volt lelkierőm, vagy inkább kedvem. 

kk_img_20220528_132742.jpg

Aztán kimentem gyűjtöttem még csalánt és ragadós galajt, jó sokat és rengeteg bodzavirágot is szedtem, mert anyukámnak is akarok adni belőlük. Már bánom, hogy a kis bodzabokrot, ami elkezdett itt növekedni a kertben, kiirtottam... lehet, hogy majd ősszel hozok be helyette másikat, bár rengeteg bodza van itt a környéken. Még átgondolom. 
Most tele van a pince száradó növényekkel és délelőtt összeforraltam az almalevet borral és citromhéjjal a bodzazseléhez, de majd csak holnap kerül üvegekbe. 
Bodzaszörpben is gondolkodtam, de azután elvetettem az ötletet, nem iszom én cukros löttyöket. Talán fermentálok majd, de meglátom lesz-e kedvem még hozzá holnap.

Aztán kimentem  és felkötöztem a paradicsomot, mert egy hét alatt nagyon nagyot nőtt. Leszedtem róla a hónaljhajtásokat is. 
Levagdostam a sóskát is, mert már nagyon magba ment, szépen összedaraboltam és mulcsnak leraktam a ribizlibokrok körül. 

Kiültettem a patisszon palántát, locsoltam egy csomót, kapáltam is kicsit, ahol nagyon kezdett gyomosodni, szóval egész nap kinn molyoltam a kertben. 
Behoztam délután a levágott füvet is mulcsként leraktam az évelővirágos ágyásban. Összevagdostam pár búzavirágot is mulcsnak, amik nagyon lefeküdtek a földre, mert a macskák kidöntötték. 

Sok virág nyílik és ahogy megyünk bele a nyárba egyre több és több lesz, imádom! A jezsámennek olyan illata van, hogy vááá! 

kk_img_20220528_141039.jpg

kk_img_20220528_141044.jpg

kk_img_20220528_141059.jpg

Ennek nem tudom a nevét, valamilyen margaréta-féle, már egyszer pedig kikerestem, de elfelejtettem. 

kk_img_20220528_133634.jpg

És érik az eper is! 

kk_img_20220528_141408.jpg

És még szerencsém is lesz! Duplán!

kk_img_20220528_141639.jpg