Fenyőrügy szirup

Ez a hétvége nem a kertészkedésé volt, pedig nő a fű mindenütt, mint a bolond.

Tegnap elmentünk kirándulni ki az erdőbe, mondjuk mondhatnám, hogy kimentünk a házból...mert az erdő itt van pár lépésre. :)))))) Nagyon jól esett a séta, nem mentünk túl sokat, 9,4 km volt csak és kellemes szél is fújt közben. Sajnos lett egy nyomorult kullancs a nyakamban, de nem is tudom, hogy tegnap szedtem-e össze, vagy a Böbéről mászott át, mert reggelre lett és még épp, hogy be volt fúródva.
Kirándulás után mindig minden ruhát leveszek, fürdés után átnézem magam, be is fújtam magam tetőtől talpig tegnap kullancs és szúnyog elleni spray-vel... na mindegy, mégis lett. Akár a hajamban is elbújhatott.
Ilyenkor az a rémes, hogy utána 10 másodpercenkként érzem, hogy valami valahol mászik... fejben mászik persze, de az érzet az  megvan. Bakker, de szar!

Szedtünk egy csomó fenyőrügyet, lándzsás utifüvet, akácvirágot és már nyílik a bodza is. Magamnak csak fenyőrügyet hoztam, de kimegyek ma is, hozok bodzát még, lándzsás utifüvet majd a saját kis telepemről szedek a kertből, bár szegény eléggé megfogyatkozott tavaly óta. Úgy tűnik, hogy ez a fű - hiába hullatja a rengeteg magját - nem versengő a gyommal és hát... tavaly eléggé hagytam, hogy benője a repkény meg kb. minden gyom. Az idén nagyobb odaadással fogom gondozni a kis ültetvényemet.

A fenyőrügy szirup ugyanúgy készül, mint a lándzsás utifű szirup, gyakorlatilag fenyőhajtás és cukor rétegezve. Nem tudom mennyi volt a fenyőrügy, de jó 40 deka biztos volt, elővettem az üveget és alulra cukrot tettem és rétegezve beraktam a fenyőrüggyel. Most tele van, de holnapra biztos jól össze fog esni.

A két kerámia madárkát a helyi keramikustól vettem, az egyiket fel lehet lógatni, a másikat pedig egy pálcára tűzni, van is vékony fémpálcám, arra fogom feltenni.

Ma ismét kimentem az erdőre, valamiért nagyon húzott ezen a hétvégén a természet. Felmásztam egy közeli sziklagyepre, amiről úgy tudom, hogy védett is. Nem láttam túl sok érdekes növényt, fűfélék voltak, rengeteg kék csenkesz, ami vonzott volna, de védett területről amúgy se hoznék és tavaly neveltem magról. Egy bokor lett, de már virágzik, majd elhullatja a magját.

A kilátásért viszont bőven megérte felmászni azon a meredek ösvényen.  És hazafelé szedtem egy csomó bodzavirágot is. :)