Erdei kirándulás

"Van úgy, hogy az embernek nincs elég köve." :)

Olyankor kimegy az erdőbe és hoz haza egy adagot. Felfedeztem egy jó kő lelőhelyet, ahol nem kell sokat cipekedni, hogy a kocsihoz vigyem a köveket. Hoztam is haza párat, összesen 12 darabot, ennyi fért bele kényelmesen a kocsi hátuljába, a többi cókmók mellé.
Szerencsére volt nálam egy zsák, amit leterítettem és arra pakoltam a köveket. 
Szépen gyűlnek, már van egy nagy rakás, amit máskor hoztam és most találtam lapos köveket is, ezután olyanokat is fogok gyűjteni. Jók lennének járdának, de nem tudom, hogy tudok-e annyit összeszedni. Ahhoz még további helyeket kell felfedeznem. 

kk_img_20241001_135212.jpg

 Egyébként hiába a jó idő az elmúlt két napban, valahogy nem volt kedvem kimenni a kertbe. Az elkövetkező 3 napban pedig esni fog az eső, akkor meg nem tudok kimenni... ez az idő szó szerint elúszik, de kell ilyen is, amikor nem a kerttel vagyok elfoglalva, az eső pedig pláne kell. 

 Jól esett kinn csalinkázni kicsit az erdőben, gombát is szerettem volna szedni, de semmit nem találtam, kivéve a karbolszagú csiperkéket, az van az erdőben is dögivel. 

kk_img_20240930_112524.jpg

Elég kicsit felsérteni a kalapját vagy a tönkjét alul elvágni és látszik az élénksárga szín és a szaga is elég jellegzetesen büdös. 

kk_img_20240930_112520.jpg

Nem halálos, vannak olyanok is, akik megeszik, de a gombákkal én a végletekig óvatos vagyok, tényleg csak és kizárólag azokat eszem meg, amikben teljesen biztos vagyok. 
Sokat nem ismerek, de a galambgombákat, a tinórukat, a csirkegombát, a rizikét, az erdei csiperkét, a "rendes" csiperkét, a vörösfoltos csigagombát, a nagy őzlábgombát, a pereszkéket, az őzlábgalócát, a fekete trombitagombát és az óriás pöfeteget biztosra felismerem. Na meg a szarvasgombát is, de azt csak egyszer láttam. 

Viszont nem ismerem biztonsággal a szegfűgombát és a csoportos tuskógombát se, ezeket nem is szoktam felszedni. 

kk_img_20240930_104930.jpg

kk_img_20240930_105603.jpg

kk_img_20240930_111409.jpg

Találtam pár taplógombát is, de az ilyenekhez nem szoktam nyúlni, sőt én a mérgező gombákat se szoktam fellökdösni, mert van a természetben olyan lény, aminek táplálék. 
Utálom, amikor mennek a gombászók és fellökik az ilyen gombákat, az ember tényleg azzal a mély butasággal él ezen a bolygón, mintha az övé lenne és más lények nem is élnének rajta és mintha nem függne maga is az egész ökoszisztémától. 

kk_img_20240930_104324.jpg

 Megtaláltam az Alien szülőhelyét is (nem hajoltam fölé!) :D :D 

Egyébként közönséges csillaggomba. Egész kis telep volt belőle. 

kk_img_20240930_111944.jpg

kk_img_20240930_111948.jpg