HenyeSzombat és ÚjDudvák

Már megint el evett a fene a kertészetbe, tegnap egyikbe, ma a másikba... itt az eredménye. Most figyeltem, hogy a járda legtöredezettebb részén fotózok mindig, de hát ez van. Addig még nem jutottam el, hogy azt is  megcsináltassam. 

kk_img_20220507_112400.jpg

A kép bal oldalán lévő nagy cserjés hortenziát már el is ültettem, ezzel ez a negyedik hortenziám. Szintén földben van már a kis lila pázsitviola, a mellette lévő fehér virágú kőtörőfű és a mellette lévő kis sárga, aminek nem tudom a nevét. Ez is a sziklakerti "mix" része, nem értem, mi a búbánatért nem képesek rendesen kiírni a növények nevét. 
Van a "csomagban" mégegy virág, nem is nagyon látszik a képen, a gólyaorr és a sárga levelű tűzgyöngyvirág között van. Nem tudták a kertészetben sem, hogy micsoda. Viszont érdekes a levele, ezért elhoztam, direkt azért kérdeztem rá, mert olyan ismeretlenke volt... hát az is maradt. Ha kiültetem, remélem kiderül... feltéve, hogy sikerül olyan helyre ültetni, amit szeret. 

A kínai rojtosvirágról kiderült, hogy nem telel át... rémlett valami, meg kellett volna néznem a telefonomon, de már itt van, majd találok neki helyet télire a verandán, vagy a pincében. 

 Herkules nagyon beteg. Azt hiszem elkapta a macskainfluenzát, (vagy COVID-os?) ki tudja melyik fajtáját, de csórikám épp, hogy él. Sajnos nem tudom megfogni, még így sem... szóval hagyom pihenni és kap finomakat enni. Azt hiszem az utolsó leheletével jött haza a nagy csajozásból, azóta itt fekszik nekem a tetőn, vagy lenn a dobozában. Időnként nézem, hogy szuszog-e még. Annak örülök, hogy eszik és az előbb még meg is sürgetett, rám nyávogott egy nagyot, hogy 'Aggyadmá'!
Szegénykémnek olyan repedtfazék hangja van. Herkuló már sok mindent túlélt, nem is tudom ez a hányadik élete, de remélem még nem a kilencedik. Nagyon sajnálnám, ha elpusztulna, megszerettem ezt a cicát (is). Remélem a többiek nem kapják el tőle a nyavalyát. 
Az is mutatja, hogy nincs jól, hogy ma délután a MosogatóCica simán feljött a tetőre, miközben Herkuló ott feküdt a szélén. A MosogatóCica felvett valami eszméletlen hülye testtartást, de Herkuló meg se mozdult, érdektelenül feküdt, így aztán a MosogatóCica jött, evett és ment.

kk_img_20220507_114237.jpg

Egyébként nem voltam ma valami energikus. Ültetgettem és ásóvilláztam megint egy kis darabot a tuják alatt két helyen is, a füvet is kiszedtem belőle, gyomláltam itt, gyomláltam ott...  Kiültettem pár büdöske palántát és pár ernyős verbénát is. Jöttem-mentem, tettem-vettem...

...és persze minden nap kinyílik valami új is. :) 

kk_img_20220505_075621.jpg

kk_img_20220506_101934.jpg

kk_img_20220507_120354.jpg

kk_img_20220506_101921.jpg

A medvehagymáról az dién jól lemaradtam, pedig akartam eltenni üvegbe is olajjal, de még csak meg se kóstoltam, olyan hamar kinyíltak a virágai. Hát így jártam, egyébként annyira nem vagyok oda érte.

kk_img_20220507_120445.jpg