Hagymások

Még mindig fagyott a talaj... pedig napok óta jó időnek néz ki, de azért leginkább csak bentről, az ablaküvegen keresztül. 
Találtam pár tulipánhagymát a pincében és be akartam nyomkodni a talajba, de nem ment. A kiskapával kellett felkotorni, hogy bele tudjam tenni őket, de legalább így még megkapják azt a hidegsokkot, ami a virágzáshoz kell nekik. Remélem. 
A macskák is kidöntöttek pár jelölőpálcát, de nem tudom őket visszadugni, mert keményre van fagyva a föld, a tetején 1 centi engedett csak fel. 

Elültettem még pár hagymát is, amiket ősszel nem tettem ki, annak ellenére, hogy az őszi ültetésű hagymák között vettem. Csillaghagyma, de most nem ugrik be, hogy melyik fajta, ősszel utánaolvastam és nem az áttelelő volt. Most viszont megnéztem őket és eléggé ki voltak szikkadva, ezért cserépbe tettem őket és kitettem a verandára, remélem kihajtanak és fognak virágozni. 

Azon is elgondolkodtam, hogy kiteszem a Nerine tálat, de ki tudja mi jön még márciusban? Sőt, akár áprilisban is, tavaly még áprilisban is végig fagyok voltak. Vannak oldalak, ahol már azt javasolják, hogy le lehet vagdosni az évelő virágok elszáradt, tavalyi szárát, de még nem vágom le, mert az is védi a fagytól.
Tavaly megtapasztaltam az egyik krizantémnál, levágtam a szárát, aztán egész nyáron itt drukkoltam neki, a negyede hajtott ki, mint előtte volt. Szóval a szárak rajta maradnak, amíg erős fagyok is előfordulhatnak. Aztán majd levágom őket. Van persze ami magától el is dőlt, a sisakvirág ilyen, furának látom a tövét, remélem nem döglött ki, bár szedtem róla magot dögivel. 

Ilyenkor még elég lehangoló a kert, bár vannak már jelei az életnek. Nézem, hogy az ország déli, délnyugati részein már mennyi minden kinyílt, hóvirágok és téltemetők, itt meg éppen csak dugja a hegyét pár krókusz és nárcisz, de a hóvirágnak még alig látom a nyomát. 

kk_img_20220206_131012.jpg

kk_img_20220206_131110.jpg

kk_img_20220206_131200.jpg