Megjöttek az új magok és döglődik a kristályvirágom

A beígért nagy hideg helyett ma -2 fok van reggel (nem panaszként mondom), viszont viharos szél fúj megint. Éjjel is felébredtem rá és nehezen aludtam vissza, most eléggé vacakul érzem magam. Nehezen viselem a kialvatlanságot, de gondolom ezzel nem vagyok egyedül. 

Tegnap megjöttek a magjaim, amiket a múltkor rendeltem és ajándékot is kaptam, azték zsálya magokat, amiből a chia mag terem. Sajnos - ahogy utánaolvastam - nálunk nem évelő, mert a 9-12 USDA zónákban telel át csak. Mi pedig inkább az USDA 7-9 zónában vagyunk, de a 9 csak nagyon enyhe teleken igaz ránk. 
Ráadásul, - ahogy olvasom - még ráadásul rövidnappalos is, nem fogom takargatni, majd olyan helyre ültetem ki, ahol délután 4-5 után már árnyékban van. Hátha hozna magot, már csak azért is, mert itt egynyáriként tudom csak tartani és én minden növényemből, ami csak érlel magot, mindig szedek is. Lassan elkezdhetek kereskedni is vele, mert mindenből rengeteg szokott lenni. 

kk_usdahardiness_2012-2015_scale.jpg

Tegnap délelőtt a melóközi szünetemben (ilyenkor szoktam a madáretetőket is megtölteni) töltöttem földet egy palántás pohárkába és levágtam pár hajtást a kristályvirágomról, mert nagyon halódik a verandán. 
Tavaly is ott telelt át, de az idén nem fogja túlélni, az tuti. Ezért vágtam hajtásokat, eldugványozatm őket és  kitettem az ablakpárkányra, ami déli fekvésű, ott rengeteg napot kap és meleg is van neki, remélem be tud majd gyökerezni.

Lopikázott virág, valahol egy járda szélén csíptem belőle, nagy kőedényekbe volt ültetve másféle virágokkal és rengeteg volt belőle, csak egy kis hajtást lopiztam le, azt gyökereztettem ki. :)))) Nagyon sajnálnám ha elpusztulna, a lopizott dudvák valamiért mindig kedvesebbek. :) 

Azt hiszem egyébként, hogy én toltam el. Eléggé kornyadt volt, ezért meglocsoltam, amit nem kellett volna (vagy nem annyira), de szerintem ez csak a második hiba volt. Az elsőt még a nyáron követtem el, ugyanis azt figyeltem meg, hogy már augusztusra befásodott a szára és nem hozott se szép új hajtásokat, virágokat meg végképp nem. 
Jövőre azt fogom csinálni - ha egyáltalán túléli - hogy augusztusban teszek le gyökerezni hajtásokat (mint a muskátlit szokták) és azokat teleltetem át. Ez a növény már ősszel se volt ereje teljében, most meg... ááááááá!
Azért remélem, hogy a jó, meleg, napos ablakban sikerül a dugványoknak összeszedni magukat. Az "öreg" részt a verandán hagytam, annak is van még némi esélye, most egy darabig nem kap vizet. 

Ez az öreg, a hajtások levagdosása után:

kk_img_20220110_111123.jpg

Ezek pedig a dugványok:

kk_img_20220110_110959.jpg

És ilyen, amikor virágzik:

kk_img_20200912_133804.jpg