Szombat - végre lámpa

Csodás idő volt tegnap, meleg és sütött a nap is. Jól esett kinn lenni, pedig az utóbbi pár hétben úgy éreztem, hogy szinte eldobtam a kertet. Fáradtnak éreztem magam és nem volt kedvem kinn lenni, az igaz, hogy mindent el is végeztem, ami fontos. 

Apu átjött délután és feltette nekem a kapu fölé az új lámpát, sajnos a "régi" megdöglött. Az idézőjel azért, mert 2 éves volt a lámpa, egy ledreflektor volt, hát... elég hamar megadta magát. Remélem az új tartósabb lesz. 

Aztán - ha már itt volt - megemlítettem neki, hogy mit össze szenvedtem a napelemes lámpával és szépen felcsavarozta nekem. Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy nem voltak jók a csavarok, amikkel próbálkoztam. Ezért még délelőtt bementem a barkácsüzletbe és felszerelkeztem csavarokkal, szegekkel, másfajta csavarokkal, alátétekkel és egy új kalapáccsal. Apukám pedig felcsavarozta nekem a napelemet és a lámpát, én meg inaskodtam. Már szépen világít a teraszon, pedig délután tettük fel, amikor már nem is sütött oda a nap és mégis töltődött. Ez nagyon jó! A vezetéket majd később felfogatjuk, de nem volt itthon olyan kábelfelfogató, ami kell hozzá. 

Azt hiszem, hogy fogok még beszerezni pár napelemes lámpát a kert kivilágításához. 

kk_img_20211120_154644.jpg

kk_img_20211120_163537.jpg

Aztán mivel olyan klassz idő volt, összeraktam 3 csomag ágat megint, mert a jövő héten lesz zöldhulladék szállítás, majd holnap összekötöm őket és kihordom a ház elé. 
Vettem ki  retket is, egész szépek lettek, augusztus környékén ültettem őket. Müncheni sör és fekete retek is van, de utóbbihoz még nem nyúltam, hadd nőjenek, amíg nem fagy meg a talaj is. Majd akkor kiszedem. 

Közben észrevettem, hogy valami kibújt a lehullott levelek között és lám! Az őszi kikericsek, amiket valamikor októberben ültettem kihajtottak. Szenzációs a természet, itt vagyunk november harmadik hetében  és ez a virág kihajt és virágot hoz. 

kk_img_20211120_145921.jpg

kk_img_20211120_145926.jpg

És még egy fontos dolgot megcsináltam, a régi emésztőgödör tetején volt egy nagy darab vastag gumi, takaróként. Viszont most már félig fel van töltve a gödör sittel, a másik felébe komposztnak való növényeket fogok rakni, hogy beültethető legyen, ezért a gumit elvonszoltam lejjebb egy nagy füves részre, hadd irtsa ki maga alatt a füvet. Az egy olyan rész, ahol már pici darabokat felvilláztam, de nagyon szívósan füves, hát ez alatt majd megadja magát. Nem tudtam az egész területet lefedni vele, mert a barátcserje épp ott van, de addig húztam, amíg csak a cserje engedte. 
Azon is elgondolkodtam, hogy oda (az emésztőgödörbe) lehetne ültetni óriásbambuszt, mert betonból van az egész, abból nem igazán tudnak olyan könnyen kitörni, vagy akár az oldalát körberakhatom valami bádog vagy műanyag akármivel és akkor tökéletes bambuszhelyem van. Váááá! És akkor folyamatosan lesznek bambuszrudaim is. Na, most ettől a bambuszötlettől teljesen felvillanyozódtam! 

És a nap jó híre: a szomszéd kivágatta a nagy, öreg birsalmafáját. Nincs több szedegetés! Rengeteg beteg, moníliás birsalma hullott át mindig, sok munkám volt vele, na meg a rengeteg levéllel is. Szóval örülök neki. 
Van nekem saját birsalmafám, majd körülötte én is kitakarítom kicsit a terepet, mert nagyon benőtte a mögötte lévő teret a hóbogyó bokor. tavasszal, vagy még most a télen majd megritkítom kicsit, hogy jobban hozzáférhető legyen a birsfa.