Szombat - asztalos

Igen ködösen indult a reggel, -2 fokkal. Mikor fél hét körül felkeltem még tisztább volt az idő, jól lehetett látni a dértől szinte hófehérré vált határt, most (délelőtt) már nem lehet ellátni még a közeli dombokig se. 

kk_img_20211113_082121.jpg

Ma jött az asztalos. Csináltattam a konyhaszekrényhez még egy darabot a mosogató fölé, mert nem férek el. Sajnos fönt nincs kamra, ezért nem egyszerű a pakolás. Az egyik mély fiókot és egy nagy polcot rögtön elfoglalták a kajafélék, kell nekik a hely, nem szaladgálhatok mindenért az alagsorba. Lenn nagy kamra van, ott tartom a befőtteket, savanyút, krumplit, szárazárut, konzervet és mindent, amiből több is van, föntre csak azt hozom, ami és amennyi szükséges.
Szóval lesz egy új darab a konyhaszekrényhez és az egyik szekrényrészbe polcokat kértem. 
Eredetileg palackos gázzal működött a tűzhely, ezért az a szekrény a palacknak készült. Most ebbe kerül két polc, azzal is több helyem lesz. 

Megrendeltem a padlásfeljárót is, illetve nem feljáró, csak az ajtó és a keret, mert ami most ott van, az a világ csúfja, nem is szigetel rendesen és még zsanérok sincsenek rajta. Csak úgy a fejemmel kiemelem, amikor fel kell menni a padlásra és kiakasztom egy szeghez, hogy ne essen a fejemre. Nem túl biztonságos, ehelyett rendeltem egy normálisan kinézőt, ami szigetelt is... meglátjuk milyen lesz. Sajnos a formája miatt és amiatt is, hogy elég kicsi a hely, nem lehet lehúzható létrát tenni oda, pedig jó lett volna. 

Gondolkodtam azon is, hogy kiviszem a feljárót a verandára, de ahhoz meg a tetőhöz kellett volna olyan mértékben hozzányúlni, hogy végül úgy döntöttem, hogy marad ahol van. 

Ez közben elkészült, ilyen volt: 

kk_img_20211015_082147.jpg

És ilyen lett: 

kk_img_20211113_125731.jpg

A falat majd még javítani kell körülötte, mert lehullott némi vakolat, aztán majd együtt lefestem az egyéb foltokkal. 

És a veranda alatti kis pakolórészre is rendeltem ajtót és ablakot, hogy zárható legyen, talán így nem hűl majd annyira alulról a veranda sem, az ablakot pedig azért kértem, hogy legyen rendben, legyen egyforma. Minden apró részlet (is) nagyon le volt itt pukkanva ezen a házon, de majd fokozatosan rendbe szedem.