Répagömböc

Nagyon finomat csináltam, már persze ha valaki szereti az indiai ízvilágot. 

4 nagy sárgarépát összeaprítottam az aprítógépben. Hozzáadtam egy tojást, kb. 3 evőkanál csicseriborsólisztet, szórtam bele egy teáskanálnyi lenmagot, sót, 1 káváskanálnyi garam masalát, reszeltem bele pluszban kicsi szerecsendiót és adtam még hozzá késhegynyi római köményt és apróra vágott petrezselyemzöldet. 

Az egészet összekevertem, az állaga formázható lett, kis gömböcöket csináltam belőle, panírmorzsába hempergettem és betettem kicsit a hűtőbe, hogy az ízek összeérjenek. Végül sütőzacskóban sütöttem meg őket, szép, ropogós pirosra a sütőben. 200 fokon, bő háromnegyedórát. 

Ha valaki vegánkodik, akkor a tojás elhagyható, én régen őrölt lenmagot használtam helyette tapasztónak, mert ugyan a receptek azt írják, hogy a csicseriliszttel is összetapad, de nekem nem állt össze vele. A lenmagliszt viszont garantáltan tojáshelyettesítő, elég sokáig használtam, van vele tapasztalatom. 

Akarok gyártani ilyen gömböcöket a fagyasztóba is, bár nem is tudom... nem tart sokáig megcsinálni. A fent leírt adagból, nekem 9 gömböcöm lett. 

kk_img_20210820_132334.jpg