Tegnap sok dolgot megcsináltam

Végre nincs az a dögmeleg, lehet normálisan dolgozni a kertben. 

Viszont ma reggel csak 9 fok volt kinn, a ház is jól lehűlt, már csak 21,5 fok van benn, de majd a nap jól felmelegíti napközben. Ámbár tegnap is olyan voltam, mint a vámpírok, leengedtem a redőnyt, mert zavart a túl erős napsütés... azt hiszem a kánikula előli menekülésnek még ki kell belőlem múlnia. És a növényekből is, megfigyeltem, hogy amikor lehűl az idő, szépen magukhoz térnek a növények. Kinyílik egy csomó virág és nagyobbak, szebbek is lesznek. 

Most pedig 7 db szép padlizsán sül a sütőben! 

Tegnap azzal kezdtem a napot, hogy lefestettem a pinceablakot kívülről. Belülről nagyobb meló lesz, de a cél most a külső festés volt, a ronda zöldet kékre varázsoltam. Azt szeretném, hogy a szép görög kék vonuljon végig a házon. Tavaly már azzal festettük a lépcsőház oldalának a fém részeit és majd a kerítés fém oszlopai is ilyenek lesznek, de már igen nagy valószínűséggel csak jövőre. 

Aztán gyorskötözőkkel megjavítottam a belátásgátlót, mert egy pár helyen elengedte magát. Ami azt illeti, nem is vékony kötözőkkel van odafogatva, de elég gyorsan elszakadnak. Nagyon feszül az egész amikor erős szél fúj, azt is észrevettem, hogy az egyik betonoszlop kicsit billeg, pedig betonba van betéve a földbe. 

Elültettem végre a kis fenyőt is, amit még nyár elején vettem. Már félig elő volt készítve a helye, még egy csík van, amit majd fel kell villázni, de most elég nedves a föld, bár csak a teteje. cserepesül besüllyesztettem az új mentát is a földbe, alul porzik, kb. 8 centi ázott át az esőktől.

Ott látszik hátul mekkora halom füvet szedtem ki. Rendeltem még két komposztálókeretet, mert valamelyik nap az OBI-ban már nem kaptam. Így kicsit drágább lesz, de legalább házhoz jönnek. Kell a hely a komposztáláshoz, mert rengeteg zöld cucc jön ki a kertből. Jön az ősz is, komposztálni szoktam a faleveleket is a fákról, de majd amikor kiszedem a sok répát, a cukkiniket, tököket, stb. az mind megy a komposztálókba. 

Van két nagy műanyag komposztáló dobozom is, de valahogy majd át kell raknom a cuccot az egyikből a másikba. Az egyikben csak az érett komposztot akarom már tartani, amit tavasszal majd fel fogok használni. 

kk_img_20210818_184444.jpg

Aztán nekiálltam kigazolni azt a részt, amit fel akarok majd csodaásóvillázni. Ez a rész csak papírral volt letakarva és az idő megette a papírt, a dudva pedig előjött közötte, mit mondjak? Térdig ért. Ide jön majd a tamariska, mellette már van egy tűztövis, ami alá majd meténget fogok tenni, de onnan is ki kellett szednem a füvet. 

Van még mögötte egy nagy rész, ami le van takarva geotextillel, azt is fel fogom csodaásóvillázni, halad ez! 

Ha belegondolok, hogy amikor két éve ideköltöztem és nem igazán tudtam mit hogy kell és nem működött a vadonatúj kaszám sem, a fű szára meg már megfásodott és nagyobb volt, mint én, azt hittem sose fogok haladni még egy négyzetmétert sem a hódítással. Most meg már ott tartok, hogy van előre elkészített helyem a megrendelt növényeknek. 

 kk_img_20210818_184546.jpg