Záporok, finomság ebédre és kenyérsütés

Tegnap napközben egész jó kis záporok voltak, nem is volt olyan nagyon meleg, mint ahogy azt ígérték, hál'Istennek. 

Nagyon finomat csináltam ebédre, levettem az első cukkinit ezek közül: 

kk_img_20210628_061809.jpg

 Szépen hasábokra gyalultam, olyanokra, mint a vékony hasábkrumplit szoktuk. Vettem be egy nagy, friss hagymát a kertből és egy kis csokor bazsalikomot. (kb. 3 nem túl nagy szár, mert még nem nagyok) 

Olajon lesütöttem a kockára vágott hagymát és egy darab fehér paprikát is daraboltam bele, ugyanúgy kockára vágva. Megsóztam és amikor lesült, beletettem a cukkiniket és összesütöttem. 

Legközelebb be fogom sózni a cukkinit és kicsavarok a levéből, mert nagyon nedves volt, sokáig kellett sütni, hogy a víz elpárologjon belőle, én jobban szeretem úgy, ha nincs agyonsütve a kaja. 

Aprítógépbe tettem a bazsalikomot egy marék mandulával, és tettem hozzá még egy kicsit az éppen sülő cukkiniből is és jól összeturmixoltam. Végül ezt a pestót összekevertem a cukkinivel és ezt tettem a főtt tésztára. Végül megszórtam parmezánsajttal, a tetejére körömvirágszirmokat szórtam. 

Érdekes, hogy szinte nincs benne fűszer a bazsalikomon és a hagymán kívül, direkt még borsot se tettem bele és mégis nagyon finom lett. 

kk_img_20210630_124443.jpg

 

Ma reggelre meg 5 óra körül borzasztóságos macskahangra ébredtem, olyan támadó, de mégis takarodjinnenhaggyá'békén hang volt. És ahogy felhúztam a redőnyt, a rókát láttam elnyargalni be az erdőbe. Böbe sehol... állt bennem megint egy darabig az ütő, hogy elvitte a róka, de megvan. Nem tudom meddig, nagyon remélem, hogy megtanulja elkerülni Vukot, végül is a nagy cicók is elkerülik és  jól megvannak. Na és persze Böbike is elmúlt egy éves, lassan felnő a kis bocacoca malaccicó! :) 

Most pedig kenyeret sütök, mert tegnap felfedeztem, hogy penészes a kenyerem, pedig frissen vettem... lusta voltam elmenni a boltba, így vacsira paradicsomot ettem magában, ma reggel pedig gyorsan összedobtam, megkelesztettem és már sül is. Majd a legközelebbiben teszek róla képet.