Virágok

Szépen kelnek a virágpalántáim. Két 24-es propagator van tele, de azt hiszem ez volt az első év, amikor propagátort használtam és egyben az utolsó is. Kényelmes beültetni, de utána... kényelmetlen a locsolás, és azt hiszen nehéz lesz kiszedni is belőle a növénykéket, főleg, hogy nem egyszerre lesznek kivéve belőle. 

Szóval maradok a külön kis dobozkákba ültetésnél. Remek kis műanyag poharaim vannak pl. pudingokból megmaradva, alátétnek pedig nagyon jók a krémtúrós dobozok. A pudingosakat felforrósított százas szeggel szoktam kilyuggatni, 3 lyuk mindegyik aljára. Aztán amikor kivettem belőle a növénykét, akkor szépen elmosom a kútnál és elteszem a következő évre. 

Szóval bújnak a virágok, csak a kökörcsineknek nem látom még se hírét, se hamvát, meg a sásbokornak és a tárnicsnak se... de van még magom. 

A kék léggömbvirágnak is  utánaültettem, de csak egy kelt ki... viszont ha az megmarad, akkor már nyert ügyem van, mert lesz saját magom. 

Elültettem tegnap a paw-paw-ot is, 4 db magot kaptam, de nem tudom, hogy fagyasztóban tárolták-e, mert azt olvastam róla, hogy hónapokig tartó fagysokkra van szüksége ahhoz, hogy kikeljen. 2 magot ültettem el, a másik kettőt beraktam a fagyasztóba. Majd nyáron elültetem. 

Tegnap ebédidőben tettem ki a kertbe is sárga cosmos magokat, jó nedves a talaj és ugyan nem meleg, de a cosmos bírja, szerintem ki fog kelni. Tavaly volt közötte citromsárga, narancs és piros is, a pirosról külön gyűjtöttem magot, abból még fogok tenni valahová. 

Előszedtem azokat is, amiket lassan ki akarok tenni csak tényleg egy picit lenne jobb idő:  törpehajnalkát, a futó hajnalkának még elő kell készíteni a helyet, őszirózsát, pézsma búzavirágot, csodatölcsért, körömvirágot, kakukkmákot és még nagyon sokat, de ezek lesznek az elsők. Nem ültetek sokat, nem sorokat, csak pár szálat mindenből, egy kicsit ide, egy kicsit oda.