Padlizsánok a földben

A padlizsánmagok is földbe kerültek tegnap. Négy félét ültettem, a hagyományos "fekete" padlizsánt, amit a boltokban is lehet kapni mindenütt. Egy lila csíkos fajtát, ami kicsit hosszúkás, ez tavaly szépen termett és finom is volt. Egy másik fajta lilát, ami inkább világos lila, kicsit az is csíkos és nagyon gömbölyű, ez volt nekem a legfinomabb tavaly.  És egy hosszú formájú, zöld színű padlizsánfajtát is ültettem, ezt az idén először, remélem ki fognak kelni a magok. 

Tavaly fehéret is ültettem, valószínűleg arról kapta a tojásgyümölcs nevet, mert valóban olyan volt, mintha tojások teremtek volna rajta, színre és méretre  is, de kicsik is, nem kiadósak, az íze se volt különösen jó nekem, szóval az idén nem foglalom vele a helyet. 

Tegnap délután kimentem lemosópermetezni is, de ismét megerősödött bennem a gondolat, hogy nem akarok gyümölcsfákkal vacakolni. Lefújtam a birset, mert ezt úgy alakítom direkt, hogy elérhető legyen a fa. A többi azonban nagy, túl nagyok, lefújtam amit elértem, de én nem mászkálok létrán a dögnehéz permetezővel együtt és semmi kedvem szívni a mérget, bár vettem fel maszkot is, védőszemüveget is, de szarakodjon ezzel akinek kétannya van. Ennyit a gyümölcsfákról. Tényleg ki kéne innen tarolni szinte az összes fát és újragondolni, de majd jövőre. Az idén nem akarok túl sok dolgot csinálni. Csatornázni kell, az biztos, le akarom burkoltatni a lépcsőt és az előkert előtt a kerítést szeretném megcsináltani. Szóval az idén kicsi funkció és több szépészet lesz. 

A fák kivágását terveztem, de elhalasztom. Nagy ez a kert, elférek tőlük, van nagyon sok hely, amivel lehet mit kezdeni, a fákról meg majd döntök jövőre. Sok egyéb dolog alakítja most a terveimet, amiket tekintetbe kell vennem, és nem akarok hübelebalázs módjára nekirontani egyszerre mindennek, mert minek? Egyszerre úgysem tudnék a fák felszabaduló helyével  is mit kezdeni. Van itt akkora parlag, amit fel kell törni még és meghódítani, beültetni... a fás oldal majd legközelebb... na, hát ez van.

Az óriás paradicsom és a balkon nem kelt ki, várok még pár napot, de már kicsi az esélye. A többi már szép, gyorsan fejlődnek. Az óriásból van még magom egy mások szedésből,  ha nem bújik ki, azt még megpróbálom. A balkonból nincs több, ha nem jön elő, akkor megy a helyére a tigereisen és van még egy közepes méretű, piros, fürtös fajtából is magom, akkor azt ültetek helyette. 

Ma reggel kilyukasztottam még egy rakás kis műanyag dobozka alját is, most már lassan elkezdem az évelő virágok ültetését is, illetve még szárzellert akarok eltenni, fehér karalábét, meg póréhagymát. A többit majd később, mert minden más, ami palántázni való, az késői lesz. (mint pl. cikóriasaláta, vagy a leveles kel, stb.) 

Az egyéb salátamagok pedig majd a szabadföldbe mennek ki, onnan szoktam szétpalántázni őket. 

Jah és nem kertészeti téma, de tegnap megadtam magam, regisztráltam védőoltásra. Apu már megkapta az első adagot és nincs semmi baja... meglátjuk.