Ásóvilla vagy kapácska

Nekem ez a kedvenc szerszámom a kertben. Mióta felfedeztem az ásóvillát, azóta az ásót jóval ritkábban veszem elő.

Egyrészt már nem forgatom fel a földet. Nemcsak azért, mert nehéz és megviseli a derekamat az ásás, hanem azért sem, mert feleslegesnek tartom. A biokertész könyvekben is olvasom, hogy nem érdemes megzavarni a talaj élővilágát. Ezért csak lazítom a talajt. Az ásóvilla ugyanolyan mélyre szúrható le, mint az ásó, de elég csak löknöm vele a földön kicsit és az ágai között átesik a föld, illetve ahogy megmozdítom vele a földet, a gyomok is mind kiszedhetővé válnak. 

Még tavaly felfedeztem egy elég jónak tűnő szerszámot, ami tulajdonképpen ásóvilla, csak van hozzá taposó rész. Elég sokáig gondolkodtam rajta, mert az oldal, amin kinn van, elég primitív, nem is titkosított, ezért mailben érdeklődtem és úgy rendeltem. Ezt a nem hagyományos ásóvillát, (kapácskának is hirdetik, bár szerintem a kapához semmi köze nincsen) hát nagyon kíváncsi vagyok rá. A veteményesben szerintem kiváló lenne, mert ott jó porhanyós a talaj. A frissen gyomtalanított részekre majd meglátom jó lesz-e, Sajnos van ott egy vélemény arról is, hogy gyenge, de próba szerencse. Ha beválik, akkor örülni fogok. 

Állítólag a Kárpátalján és Ukrajna egyéb részein sokan használják ezt a szerszámot, szerintem ez egy házilag gyártott dolog lesz. 

Láttam ennél sokkal jobbat és profibbat is a youtube-on, de azt, hogy hol lehet kapni, nem találtam meg. Mindenesetre, ahogy az öreglány ás vele, az tetszik, ha neki megy, akkor nekem is menni fog. :))))

Ha megjön a célszerszám és kipróbáltam, majd beszámolok az eredményről. 

 Ui: Megjött a szerszám! tegnap délután raktam össze, némi vacakolás után. Én elég gyakorlatias vagyok, de elsőre azt gondoltam, hogy na ebből se lesz semmi. Aztán rájöttem, milyen sorrendben kell szerelni, de érdekes módon, amint összeállt, még mindig nem láttam, hogy fog működni. Én valami olyasmit vártam, hogy a taposó része legyen rugós, de ebben semmi rugó nincsen. Viszont amikor ráteszem a talajra, akkor tényleg betaposható és ahogy billen, úgy fordítja ki a földet és egyáltalán nem kell emelni se a földet, se a szerszámot. Tényleg csak billentem és hátrébb húzom. Nagyon könnyű vele dolgozni, szóval nekem bőven megérte az árát.