Pekmez, poloskák és egyebek

Reggel kimentem és leszedtem egy nagy vajling szőlőt. Nem volt igazán jó idő a kinti kertészkedésre, reggel esett is, dörgött, villámlott, gondoltam itt az idő a pekmez (vagy peszmeg) készítésre. 

Elhoztam Pestről a múltkor a "kacsafacsarót" és azzal szépen kipréseltem a mustot a szőlőből. Ez tulajdonképpen egy Vital Center, amit még anno valamelyik tévés shopból  rendeltem olyan egyet fizet kettőt kap alapon egy ismerőssel. Nem szeretném elkiabálni, de konyhai gépet ennyit még az életben nem használtam, mint ez a kis csodaeszközt, nagyon jó. Remélem még sokáig fog tartani. 

No, ennek van egy nanoszűrős része, aminek a közepébe beledobálom a leszemezett szőlőt (mondjuk ez elég Hamupipőkés) és szépen kinyomja belőle a levet. Volt vagy 5-6 kaktuszfügém is, azokat is kifacsartam vele, mert egyébként élvezhetetlenek, annyi mag van bennük. Szóval ez kaktuszos pekmez lesz. 

Még nem főztem meg, benn van a lé a hűtőben, majd délután, amikor már nem megyek ki a kertbe, akkor fogom megfőzni. 

 

A poloskákkal tele van az összes hócipőm. Baromi sok van, egyszerűen elképesztő. Bezártam a veranda ajtaját, mégis bemásznak valahol, gondolom az ajtó alatti résen... de mindenütt ott vannak, a falakon, a növényeken, mindenhol. Undorító lények. Ilyenkor el szoktam gondolkodni, hogy Istennek vajon mi volt ezekkel a szándéka, mert semmi nem eszi őket, pedig mekkora kajatömeget biztosítanának már... 

 

Elültettem a két új krizantémomat, nagyon remélem, hogy  ki fogják nyitni a virágaikat. 

Kiszedtem egy rakás növényt a kertből, amik már befejezték az életüket. Uborkát, pár tő paradicsomot, a patisszon és cukkiniféléket, rengeteg gyomot, az elnyílt  körömvirágokat, kihúzgáltam az édesköményeket. Akkora karógyökerük van, hogy alig  tudtam kiszedni őket. Utánanézek jó-e valamire, mert nagyon szépek, nagyok és jó az illatuk.

Letépte a szél az egyik darab belátásgátlót a kerítésről (nem teljesen szerencsére)  azt is visszaerősítettem, még jó, hogy van itthon műanyag kötözőm. Szóval egy csomót mókoltam kinn és még ki is megyek kicsit. 

Még azon agyalok, hogy mi legyen a komposzttal, mert megint nyitni kell valahol egy újat. A most kiszedett növényeket csak behalmoztam a réginek a tetejére,  de majd össze kell darabolni őket és új helyre gyűjteni. 

Sokkal több időre lenne szükségem.