Sok-sok teendő

Tegnap haladós napom volt. Loptam kis időt a munkából, nem sokat, csak amíg előkészítettem a szerszámot és leszedtem a geotextilt a talajról, aztán ebédidőben és munka után is rögtön nyargaltam ki a kertbe és felásóvilláztam egy nagy darabot. 

Újabb haladás, sőt délután is felálltam a géptől és elültettem végre a mocsári hibiszkuszt. Látszólag eléggé kaotikusnak tűnik most az ültetés, de majd ott fog közöttük kanyarogni a kerti ösvény. 

Este még le is fektettem a felszedett geotextilt a kerítés mellé hosszában, a télen majd kidögleszti maga alatt a füvet. Amit most felszedtem, az alatt teljesen kipusztult a fű, a csupasz talajt lazítottam fel. Nagyon jó találmány ez! 

A héten elültettem két csomag virághagymát is, (nem sok, de amikor dolgozom, nincs igazán nagy dolgokra időm) egy alliumot és egy csomag olasz kontyvirágot. Még rengeteg hagymám van amit el akarok tenni, szellőrózsák, tulipánok, nárciszok, íriszek és még ott vannak azok is, amiket az előkertből szedtem fel, szintén íriszek és tulipánok, sőt még fürtös gyöngyike is van egy nagy rakás. Ez utóbbi úgy szaporodik, mint a gyom. Tavaly már rengeteget szét osztogattam belőle, de még most is sok van a kertben is, és fel is szedtem egy csomót, amikor az árkot ásták a gázvezetéknek. 

Azt hiszem ki kell majd szednem az egynyáriakat - függetlenül attól, hogy még virágoznak - hogy a hagymásokat el tudjam rakni. Jövőre már nem lesz ilyen, de az árokásás miatt nagyon meg kellett bolygatni az előkertet és most van ideje a visszarendezésnek. 

Lassan le kell szedni az almát, a szőlőt is, utóbbiból akarok csinálni, felszedni a répát, petrezselymet, céklát, zellert, karalábét.. nem is tudom hová fogom tenni és mikor fogom mindezt megcsinálni. Nagyon remélem, hogy jó darabig még nem lesznek fagyok, mert pár hét és a délutánokra jön a sötétség is, ami azt jelenti, hogy munka után már semmit nem tudok csinálni. 

Amúgy is kezd már az agyamra menni megint ez a munkától semmit nem tudok csinálni, mert tényleg így van. 

Van 3 új rózsatövem is, nagyon szépek, még azokat is el fogom ültetni a hétvégén. Jó sok dolgom lesz, az biztos! 

 

Elég sok képet nézegetek, hogy alakítják ki azokat a szép, sűrű kerteket, amikben sok-sok évelő nyílik és mindig van valami, ami virágzik és természetesnek tűnik. Olyan kis életközösségeket alkotnak ezek a kertrészek, amik aztán önfenntartók. Szépen növekednek, legfeljebb kordában kell tartani őket, de nem kell agyongyomlálni és nem műkert jellegűek. 

Nem könnyű kialakítani ezeket. Pl. még tanulom, hogyan lehet a hagymások közé úgy beilleszteni az évelőket, hogy ne vegyék el egymás életterét sem, de amikor a hagymások visszahúzódtak, akkor az évelők jöjjenek elő és boruljanak virágba és ne legyenek csupasz foltok se. És hogy mindig virágozzon valami. Jó pár évnyi szórakozás lesz ez, de jó, szeretem. :)