Herkules, fűtés és egyebek

Miután pénteken reggel 4 fok volt mindössze és tegnap is csak 6 fok, a ház jól lehűlt. Szombat reggel már a 20 fokot se érte el a benti hőmérséklet.

Nappal még eléggé visszamelegíti a jó meleg napsütés, de tegnap még délben is ridegség volt benn, akkorra kezdett csak hatása lenni a napsütésnek. Nem szeretek fagyoskodni, szóval fogtam magam és ünnepélyes keretek között befűtöttem. Nemcsak azért, mert az idei első fűtős nap, hanem mert ezzel avattam fel a vadiúj cirkómat. Nagyon jó! 

Pillanatok alatt befűt, jó meleget csinál, viszont tényleg igaz az, hogy aztán hagyja is lehűlni a vizet is a csövekben. 2 tized eltérésre van állítva a termosztát (pontosabban meghagytam alaphelyzetben). Azt hiszem, majd olyan magasra kell vennem amikor már igazán hideg lesz kinn, hogy akkor se fázzak, amikor éppen hagyja hűlni.

Nagyon drága volt a beköttetése, pedig maga a csövezés megvolt már, a fele radiátorokat is kicseréltettem tavaly, a másik felét pedig most, most már tényleg csak a csövek a régiek (az is csak egy része). 

Tavaly egy rémálom volt a fával fűtés. Az az állandó lemászkálás a pincébe, főleg,amikor már sötét volt... áááááá, szörnyű volt. Nem lehet bentről lemenni a pincébe, mindig ki kellett menni, féltem is, hiába, hogy sokszor még csak délután volt, és egyébként most ahogy érzem, nem volt már olyan hatásfoka sem. 

Kéményt kellett kormolni, (mondjuk nem én csináltam, de nagy munka volt), sok cipekedés, állandóan hordani be a fát a pincébe, gyújtóssal szarakodni, arról nem beszélve, hogy sehová nem tudtam hosszabb időre elmenni, mert kialudt a tűz és kezdhettem a tűzrakást elölről. Főleg akkor olt szörnyű, amikor elmentem itthonról egy vagy két napra, a ház már két nap alatt is lehűlt és amikor ideértem (általában korán reggel jöttem) volt 12-13 fok... gyors befűtés, de az annyi volt, hogy amikor 8-kor leültem a gép mellé dolgozni, még csak 14 fok körül volt benn. Estére mászott fel 19-20 fokra. Úgy melegítettem magam napközben, hogy a hátam mögött ment egy infrafilm. 

Van egy képes infrám, ami  nagyon jól melegít, és amikor a lábam is lefagyott már, akkor bekapcsoltam az elektromos kandallót, azzal melegítettem, így lehetett kibírni a felfűtős napot.Kényelmetlen volt, na! Februárban az volt az első, hogy elkezdtem intézni a cirkot, a gázcsonk már itt volt udvarban, szerződés is volt, csak terveztetni, engedélyeztetni és kiviteleztetni kellett, de nekem megérte, mert ez így nagyon kényelmes. 

Sajnos a régi fatüzelésű kazán megadta magát, kilyukadt, jézusom, hogy nézett ki a pince! Direkt benne hagytam egy csomó fahamut az aljában, hogyha kéne a kertre... mind kifolyt a vízzel, illetve azért nem mind, mert gyorsan csatlakozatta a csövet a szerelő és engedte le a vizet belőle a csatornába.

Pedig úgy szerettem volna, hogy az is megmarad alternatív fűtésnek. Ha nincs áram, vagy gáz, de most ez lett. 

Gondolkodtam, hogy veszek egy új fatüzelésű kazánt, de már nagyon drága lett volna, a kémény se teljesen OK, szóval ezt még körbe kell járnom, ha egyáltalán szükség lesz rá. majd ezen a télen kiderül. 

 

Más. Ma jönnek és elkezdik lebontani a veranda tetejét. Csak szürke hullámpala van rajta, nincs szigetelve sem. Az eső nem esik be, de gyakorlatilag rés van a háztető és eközött. Így hideg a veranda, én meg kivezettetem oda is a fűtést. Most az a radiátor le van zárva. Úgy csinálta meg a szerelő, hogy külön kizárható és van rajta leeresztő is, tehát ha  nagyon fagyna kinn és nem szeretnék ott is fűteni, akkor leeresztem belőle a vizet, hogy ne fagyjon szét. Így nem kell az egész rendszert bolygatni. 

Megcsináltatom, mert jó kis helyiség lesz télen a növényeknek, és ha már a régi borzalmas ablakokat kicseréltettem újakra, akkor legyen rendben. Majd ott le lehet venni a cipőket is, mert nagyon sok kosz behordódik ide. Az idén nem hiszem, hogy fogom fűteni, mert az ajtón is csak szimpla üveg van... lesz még itt mit csinálni

 

Ma reggel Herkules teleokádta a tetőt... arra figyeltem fel, hogy mi az a hang. Hát ő volt. Borzalmasan befalt, Megette a saját kajáját és azt is, amit Elza otthagyott. Leöntöttem vízzel, hogy ne díszelegjen ott. 

Herkules az a cica, aki nem igazán válogat (szerencsémre, mert a Böbe alig eszik meg valamit).Jön, néz azzal a bagoly fejével és mindent szépen megeszik. Jól is néz már ki, ki van testesedve rendesen. :))))

Olyan ártatlan feje van, nagy kerek fej, nagy kerek szemek és olyan naivitással néz a világba, hogy az valami hihetetlen. Érdekes arcuk van, Elzának nagyon szép az arca, de Elza eltökélt, határozott és számító. 

Böbének meg érdekesen olyan kis komoly, öreg feje kezd lenni. Pedig még csak 4 hónapos múlt. Fura szerzetek, sose hittem volna, hogy megkedvelem őket. :)