Szarvasbőgés és egyéb tennivalók, óhajok-sóhajok

Már bőgicsélnek egy ideje, főleg hajnalban szoktam őket hallani, de az egyik még most, ebben a pillanatban is itt bőg egész közel. 

Szemben már az erdő van, gyakorlatilag bármelyik bokor mögött lehet, de jó lenne látni! Pedig már felhúzgáltam a redőnyöket is, ami elég hangos, lévén, hogy megtartottam a régi, nehéz faredőnyöket, ablakokat is nyitottam, sőt egyet vissza is bőgtem neki, de nem bánja. 

 

Tegnap végül mégis kiszedtem a hajnalkákat, mert - ugyan a magok miatt ott akartam hagyni a madárkáknak - de éppen ott volt, ahová az új clematist célszerű ültetnem. Így aztán elültettem a clematist (Clematis alpina). 

Ott hagytam a két jó hosszú bambuszrudat, amire a hajnalkák futottak fel és rátekertem az iszalagot. Később majd veszek vagy csináltatok valami szép boltíves tartót, amire felfuthat. Addig meglátom, hogy melyik irányba kerüljön a boltív, mert most úgy van elültetve, hogy két síkban is jó lehet a tartó.

Lassan őszivé válik a kert, kopárosodik ahogy szedem ki a növényeket, de vannak, amik majd még most fognak elkezdeni virágozni, mint pl. az őszi kikericsek, az őszirózsák most nyílnak és a krizantémok majd csak később kezdik, de már nagyon sűrűek és tele vannak bimbóval. 

Néztem az előrejelzést és úgy tűnik péntektől lehűl az idő, fel fog gyorsulni a növények elhalása. Persze a kertészkedés ezután is folytatódni fog, fel fogom ásóvillázni (sokkal könnyebb, mint ásni) az ágyásokat, elhordani a sok komposztnak valót, felszedem majd a gyökérzöldségeket is. Aztán a telet azzal szoktam tölteni, hogy bújom a kertészes könyveket és tervezgetek, hogy mit hová, mit minek a helyére, mint mivel lehet ültetni. És persze csorog a nyálam az új növények után, ilyenkor szoktam megrendelni a magvakat tavaszra, összegyűjtöm, hogy mi nincs még nekem, mi fogyott el. És nem utolsósorban nyomozok, hogy mit hol lehet szerezni, mert pl. májvirágot nagyon szeretnék a kertembe, de sehol nem találok (legálisan).